رضویان: امیدوارم «یک دزدی عاشقانه» مردم را شاد کند/سیمرغی که خوش‌یمن نبود

امیرشهاب رضویان که این روزها فیلم «یک دزدی عاشقانه» را روی پرده سینما دارد امیدوار است مردم از دیدن این اثر لذت برده و شاد شوند.

به گزارش سینماسینما، امیرشهاب رضویان کارگردان و تهیه کننده سینما که این روزها فیلم «یک دزدی عاشقانه» او اکران شده است گفت: فیلم «مینای شهر خاموش» در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر کاندید هفت سیمرغ بلورین و موفق به دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی و تقدیر برای بازی عزت الله انتظامی شد ولی متاسفانه در همان سال‌ها فضایی منفی نسبت به این فیلم به وجود آمد که در نهایت منجر شد تا «مینای شهر خاموش» بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از ساخت آن، در یک زمان کاملا سوخته اکران شود.

وی ادامه داد: از سال ۸۷ تا ۹۲ نیز سه فیلمنامه نوشتم که متاسفانه برای هیچکدام از این فیلمنامه ها پروانه ساخت صادر نشد تا اینکه فیلمنامه «یک دزدی عاشقانه» با نام «سرقت مردان خاکستری» در دولت یازدهم پروانه ساخت گرفت و در سال ۹۳ جلوی دوربین رفت اما برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر انتخاب نشد که البته با توجه به خاطره تلخ جشنواره‌های قبلی اصلا ناراحت نشدم.

کارگردان فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» تاکید کرد: می توان گفت که سیمرغ «مینای شهر خاموش» برای من چندان خوش یمن نبود و بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره بیست و پنجم فجر، نتوانستم فیلمی را جلوی دوربین ببرم. البته طی ۱۰ سال گذشته از فرصت پیش آمده استفاده کردم تا در زمینه های دیگر هنر فعالیت کنم که از آن جمله می توان به توسعه مدرسه فیلمسازی و پژوهش های سینمایی «هیلاج» اشاره کرد که طی ۲۳ سال فعالیت ۴ هزار هنرجو از این موسسه فارغ التحصیل شده اند.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه پژوهش هایی درباره سینمای دیجیتال و سینمای صامت انجام دادم که در مجله فیلم و کتاب های معتبر چاپ شده است. علاوه برآن مدتی روی تاریخ عکاسی سیاسی کار کردم و چند مقاله با موضوع زیبایی شناسی عکاسی در دوره قاجار نوشتم و یک مجموعه عکس از این دوره جمع آوری کردم. همچنین چند نمایشگاه عکس داشتم و سه فیلم برای تلویزیون ساختم.

این کارگردان سینما تاکید کرد: هرچند طی سال های گذشته فعالیت های مختلفی را پشت سر گذاشتم، اما فیلم ساختن برای سینما همیشه برای من جذاب بوده است و طی ۱۰ سال گذشته همیشه وسوسه ساخت فیلم برای سینما در من وجود داشته و طرح های خوبی برای ساخت فیلم های بعدی ام نوشته ام.

رضویان در پایان با اشاره به اکران فیلم «یک دزدی عاشقانه» گفت: امیدورام اکران این فیلم سینمایی با موفقیت همراه باشد و مردم بتوانند از دیدن این اثر لذت ببرند و شاد شوند.

منبع مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15645 و در روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۶:۲۱
2024 copyright.