رفع توقیف از انیمیشین ایرانی در لبنان

انیمیشن بازگشتاز نمایش انیمیشن ایرانی “بازگشت” در لبنان رفع توقیف شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش فیلم انیمیشن سینمایی “بازگشت” به کارگردانی محمد همدانی در لبنان رفع توقیف شده و از روز سی‌ام نوامبر جاری (دهم آذر ماه) در سینماهای این کشور به نمایش در خواهد آمد.

روزنامه لبنانی الاخبار امروز چهارشنبه گزارش داد؛ قرار بود انیمیشن ایرانی “بازگشت” از روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) به نمایش گذاشته شود، ولی به علت جار و جنجال برخی از شبکه‌های اجتماعی در واکنش به نمایش مقدماتی این انیمیشن در سینما گراند بیروت، اداره کل نیروی انتظامی لبنان از ادامه نمایش آن جلوگیری به عمل آورد.

بر پایه این گزارش؛ در پی نشست کمیسیون نظارت و سانسور وابسته به اداره کل نیروی انتظامی لبنان، در تصمیم‌گیری پیشین تجدید نظر به عمل آمد و مجوز نهایی نمایش انیمشین “بازگشت” در سرتاسر لبنان در پایان ماه نوامبر صادر شد.

به نوشته الاخبار؛ انیمیشن “بازگشت” توسط شرکت فرهنگی و تبلیغاتی “میم” و با همکاری شرکت هنری “آیات” در استودیوی sky frame در تهران تولید شده و یکی از عظیم‌ترین محصولات هنری سازمان‌های تولیدکننده انیمیشن در خاورمیانه به شمار می‌رود که تولید آن حدود ۳۰ ماه طول کشیده است.

عباس شراره مدیرعامل شرکت لبنانی “میم” در گفت‌و‌گوی کوتاه با روزنامه الاخبار اظهار داشته که انیمشین “بازگشت” افزون بر این که یک نوار سرگرمی آموزنده است، از نظر مفاهیم ارزشی اسلام و مسیحیت، و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان این دو دین آسمانی، بار فرهنگی نیز در بردارد، که می‌تواند با فرهنگ آدم‌کشی و اقدامات تروریستی داعش مقابله کند.

در خصوص معرفی این فیلم آمده است که برای تولید انیمیشن “بازگشت” و به تصویر کشیدن شهرهای تاریخی یمن با الهام از قصه قرآنی “اصحاب اخدود”، پیشرفته‌ترین تکنیک‌های سه بعدی به کار رفته و تلاش به عمل آمده تا شخصیت‌های کارتونی فیلم به صورت واقعی جلوه داده شوند.

عباس شراره علت مخالفت برخی از دولت‌های عربی از جمله کویت، مصر و اردن با نمایش انیمیشن بازگشت، تأکید کرد که تعدادی دولت‌ها از انتشار مفاهیم فرهنگی بخصوصی بیم دارند.

به ویژه که فیلم ابعاد سیاسی دارد و از نظر تاریخی به صهیونیسم ستیزی تکیه کرده است.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32419 و در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷:۱۷
2024 copyright.