رقابت حساس دو فیلم توقیفی روی پرده/ گزارش سینماسینما از فروش فیلم‌های در حال اکران

سینماهای کشور در حالی شاهد اکران فیلم های روی پرده بودند که «آشغال های دوست داشتنی» همچنان صدرنشین گیشه بود و رقابت حساسی را با فیلم «پارادایس» آغاز کرده بود، رقابتی حساس بین دو فیلم توقیفی روی پرده.

به گزارش سینماسینما، در سومین هفته از اسفندماه سینماهای سراسر کشور در حالی میزبان علاقه‌مندان به هنر هفتم بودند که فیلم تازه‌ای به چرخه اکران اضافه نشد و مخاطبان سینما فرصت دارند تا به تماشای فیلم‌های روی پرده بنشینند.

همچنین هفته گذشته فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» اثر محسن امیریوسفی توانست جایگاه خود را در صدر گیشه حفظ کرده و در فروش کل به فیلم «پارادایس» ساخته علی عطشانی نزدیک شود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر روندی که فیلم‌های روی پرده در هفته گذشته طی کردند.

«آشغال‌های دوست داشتنی» و «پارادایس»، صدرنشینان گیشه هفتگی

دو فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» و «پارادایس» در هفته گذشته توانستند همچنان در جایگاه اول و دوم گیشه باقی بمانند، این در حالیست که سایر فیلم‌ها فاصله زیادی با این دو فیلم دارند و تنها «قانون مورفی» ساخته رامبد جوان که به تازگی حضورش در سینمای سرگروه به پایان رسیده است، بیشتر از این دو فیلم در زمستان فروش داشته است.

«آشغال های دوست داشتنی» تا به امروز توانسته از مرز سه میلیارد تومان فروش گذر کرده و به نظر می رسد با وجود آنکه تا پایان سال رقیب جدی نخواهد داشت، صدرنشینی گیشه را برای خود دو قبضه کند.

«پارادایس» ساخته عطشانی نیز در طی این روزها پس از فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در رتبه دوم گیشه قرار دارد، رقابت این دو فیلم در فروش کل نیز این روزها بسیار حساس شده است و امید می رود که این رقابت به اکران سینما تا پایان سال شور و حرارت خاصی ببخشد.

«پارادایس» تا به امروز توانسته رکورد فروش بیش از چهار میلیارد تومان را به نام خود ثبت کند و با وجود آنکه این فیلم آرام آرام به روزهای پایانی اکرانش نزدیک خواهد شد اما به نظر می رسد روند صعودی خود را در گیشه تا پایان اکران حفظ کند.

سایر فیلم‌ها و عملکردشان در گیشه/ دو اثری که خود را بالا کشیدند

فیلم سینمایی «هت تریک» ساخته رامتین لوافی و «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی از هفته گذشته به روند ناامید کننده خود در اکران پایان داده و سیر صعودی را آغاز کرده بودند، این هفته نیز به این رویه در اکران ادامه دادند.

فیلم لوافی توانست این هفته از مرز یک میلیارد تومان فروش عبور کرده و به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران بپیوندد. «جن زیبا» نیز با وجود آنکه هنوز نتوانسته آن انتظار مدنظر سازندگانش را برآورده کند اما هفته نسبتا رضایت بخشی را دنبال کرد و این هفته به فروش ۹۲۰ میلیون تومانی رسید.

دو فیلم «سوتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری نسبت به هفته گذشته فروش کمتری داشتند اما سیر صعودی خود را قطع نکرده و به ترتیب رکورد فروش ۲۹۰ و ۳۷۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند.

فیلم‌هایی که همچنان نمی فروشند

از میان فیلم های روی پرده، فیلم سینمایی «ترانه» ساخته مهدی صاحبی، «قرارمون پارک شهر» اثر فلورا سام و «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی همچنان شرایط ناامید کننده ای در گیشه دارند و نتوانستند عملکرد مثبتی در جهت جلب نظر مخاطبان سینما داشته باشند.

این سه فیلم به ترتیب تا به امروز ۲۷۰، ۲۰ و ۸۰ میلیون تومان فروش داشته اند و علت میزان بیشتر فروش فیلم «ترانه» مدت زمان بیشتری است که روی پرده رفته است.

«بهشت گمشده» اثر حمید سلیمیان و «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور دو فیلمی که هفته گذشته به نمایش درآمدن در دو هفته اول اکران نتوانستند در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده و به فروش قابل قبولی دست پیدا کنند. این دو فیلم در این هفته به ترتیب ۲۵ و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشتند.

در ادامه جدول فروش فیلم های روی پرده را تا روز جمعه ۱۷ اسفند مشاهده می کنید.

نام فیلم

مدت اکران

میزان فروش

قانون مورفی

۶۵  روز

۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون

پارادایس

۴۴ روز

چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان

آشغال‌های دوست داشتنی

۲۳ روز

۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

تخته گاز

۵۸ روز

دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

هت تریک

۲۳ روز

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

جن زیبا

۲۳ روز

۹۲۰ میلیون تومان

ترانه

۴۴ روز

۲۷۰ میلیون تومان

ماموریت غیرممکن

۲۳ روز

۳۷۰ میلیون تومان

سوتفاهم

۲۳ روز

۲۹۰ میلیون تومان

ضربه فنی

۲۳ روز

۸۰ میلیون تومان

بهشت گمشده

۹ روز

۲۵ میلیون تومان

قرارمون پارک شهر

۲۳ روز

۲۰ میلیون تومان

دایان

۹ روز

یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 108276 و در روز جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۸:۲۸
2024 copyright.