رقابت ۳۰۵ فیلم در جوایز اسکار

جوایز اسکار۳۰۵ فیلم بلند داستانی برای رقابت در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار واجد شرایط هستند که در مقایسه با سال گذشته کمتر است.

به گزارش «سینماسینما»، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دوشنبه شب ۳۰۵ فیلم بلند داستانی را برای حضور در این دوره جوایز آکادمی واجد شرایط اعلام کرد. سال گذشته ۳۲۳ فیلم و دو سال پیش ۲۸۹ فیلم واجد شرایط بودند.

برابر قوانین آکادمی، یکی از شرایط رقابت فیلم‌ها در بخش بهترین فیلم نمایش عمومی آن‌ها به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس آنجلس تا نیمه‌شب ۳۱ دسامبر است.

فیلم‌هایی می‌توانند رقابت کنند که زمان آنها حداقل ۴۰ دقیقه باشد و به شیوه ۳۵ یا ۷۰ میلیمتری در سینماها به نمایش درآیند. نمایش با فرمت دیجیتال هم قبول است. فیلم‌هایی که نخستین نمایش عمومی یا توزیع آن‌ها در فضایی غیر از سینماهاست، نمی‌توانند در هیچیک از بخش‌های اسکار حضور یابند.

«محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان نماینده ایران در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان یکی از ۳۰۵ فیلم واجد شرایط است.

اسامی نامزدهای هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۴ دی) اعلام و مراسم جوایز اسکار ۲۸ فوریه (بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند به ‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند سنتر در هالیوود برگزار می‌شود. این مراسم از شبکه ای‌بی‌سی به طور زنده از بیش از ۲۲۵ کشور/منطقه در سراسر جهان پخش می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7450 و در روز سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸:۵۵
2024 copyright.