روایتی از جنگ ایران در راه جشنواره‌ی اسپانیا

۵۷۳۳۲۴۲۶فیلم «چیزی شبیه چشمهایم» از ایران به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستند جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل لاریوخا اسپانیا راه پیدا کرد.

به گزاش سینماسینما، این جشنواره از ۱۲ تا ۱۷ سپتامبر (۲۲ تا ۲۷ شهریور ماه) در لاریوخا اسپانیا برگزار می‌شود و یکی از جشنواره‌های سینمایی اسپانیا است که در کنار نمایش فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را نیز به نمایش می‌گذارد و از فیلمسازان مستقل نیز حمایت مالی می‌کند.

داستان فیلم کوتاه «چیزی شبیه چشمهایم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی در ارتباط با عبدالواحد اسماعیل‌پور است که در هفت سالگی یک مین خنثی نشده از زمان جنگ را پیدا می‌کند و به تصور اینکه وسیله اسباب بازی است با سنگ روی آن می‌کوبد. انفجار مین باعث نابینا شدن کامل او و قطع هر دو دست‌اش می‌شود و عبدالواحد تصمیم می‌گیرد به کمک حس لب‌هایش به مطالعه کتاب‌های درسی بریل نابینایان بپردازد تا با ابتکاری که معلم او به خرج داده و کمک گرفتن ازحس لب‌ها بتواند همه کارها و فعالیت‌های درسی‌اش را با موفقیت پیش ببرد.

طبق گفته میرزایی، فیلم «چیزی شبیه چشمهایم» یکی از بخش‌های سه گانه‌ای است که او با موضوع آدم‌های کم توان ساخته است و این سه گانه تاکنون حضور موفقیت‌آمیزی در جشنواره‌های معتبر فیلم مستند دنیا نظیر جشنواره سینما دورئل فرانسه و جشنواره هات داکس کانادا و شفیلد انگلستان و جشنواره کرالا هند داشته‌اند و موفقیت‌ها و جوایزی را نیز به دست آورده‌اند.

هوشنگ میرزایی این روزها در حال تدوین نهایی و آماده‌سازی اولین فیلم بلند مستند سینمایی خود با عنوان «آنارام» به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

منبع: مهر

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23875 و در روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵:۴۹
2024 copyright.