روایت اولین شهید مدافع سلامت یزد در رادیو

برنامه سپید جامگان آسمانی که به تهیه کنندگی مرجان قندی از رادیو سلامت پخش می شود، روز جمعه ۲۲ مرداد ماه به زندگی اولین شهید مدافع سلامت یزد می پردازد.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، مرجان قندی، تهیه کننده در این باره می گوید: این برنامه کاری از گروه سلامت روان رادیو سلامت است که روز جمعه ۲۲ مرداد ماه ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه پخش می شود. در این هفته زندگی اولین شهید مدافع سلامت یزد با نام شهید پاسدار محمود شمس الدینی می پردازیم که مسئول بسیج جامع پزشکی و پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود. او دهم فروردین ماه سال ۹۹ به شهادت نائل شد.
شمس الدینی در دوران حضور در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد، نهایت سعی خود را در کمک به مناطق محروم و کم برخوردار درون مرزی و برون مرزی، ارتقاءسطح سوادسلامت در قالب سلسله نشست‌های سبک زندگی، همکاری در برپایی بیمارستان ثابت وصحرایی، همکاری با کاروان نورآوران سلامت و ارائه خدمت در موکب درمانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مناسبت اربعین حسینی انجام می‌داد.
او همچنین در ایام شیوع ویروس کرونا در راستای پیشگیری ومقابله با آن اقدامات موثری نیز انجام داد که از جمله آن می توان به برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف شهر به منظور آموزش و اطلاع رسانی، غربالگری وتب سنجی در مبادی ورودی و مکان‌های شلوغ شهر، آماده سازی و تجهیز درمانگاه و کلینیک مراقبت بیماری‌های تب دار و تنفسی برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، هماهنگی اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی شهید دکتررهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان شهید صدوقی و راه اندازی نخستین نقاهتگاه شهدای جامعه پزشکی استان اشاره کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 159681 و در روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸:۱۵
2024 copyright.