روایت تهمینه میلانی از ساخته نشدن یک فیلم جنگی

تهمینه میلانی که امروز سالروز ۵۵ سالگی‌اش است این روزها دو فیلمنامه جدید نوشته و بیشتر وقت‌اش را در کار معماری می‌گذراند. او درباره‌ی آخرین وضعیت ساخت فیلم «تنهایی پرهیاهو» گفت: دست‌هایی در کار بود تا من فیلم جنگی نسازم.

این کارگردان با بیان اینکه گران شدن ساخت فیلم باعث شده با احتیاط حرکت کند، تصریح کرد: در حال نوشتن یک فیلمنامه طنز و یک فیلمنامه دراماتیک هستم که هر دو کاری اجتماعی هستند و آن‌ها را به شدت دوست دارم و احتمالا طی روزهای آینده برای فیلمنامه طنزم تقاضای پروانه ساخت کنم.

میلانی که پیش از این ساخت دو فیلم «فری کثیف» و «تنهایی پرهیاهو» توسط او اعلام شده بود درباره عدم ساخت آن‌ها اظهار کرد: به «فری کثیف» که پروانه ساخت ندادند. اما برای «تنهایی پرهیاهو» در حالی که برآورد هزینه هم کرده بودیم و بخش فرهنگی منطقه آزاد هم به عنوان سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده بود و حتی با محمود کلاری و مجید میرفخرایی لوکیشن‌ها را هم دیده بودیم و انرژی زیادی برای انتخاب بازیگران محلی گذاشته بودم اما دست‌هایی در کار بود تا من فیلم جنگی نسازم.

وی افزود: ظاهرا ساخت این نوع فیلم‌ها در کنار بسیاری دیگر از موضوعات در انحصار گروهی خاص است و آدم‌های مستقل نمی‌توانند وارد این حوزه بشوند.

سازنده فیلم‌های چون «نیمه پنهان»، «دو زن»،«آتش بس» با بیان اینکه شرایط فیلمسازی بسیار سخت شده است گفت: متأسفانه سنگ‌اندازی زیاده شده و فیلم‌هایی که دوست دارم بسازم را نمی‌گذارند و چون با سرمایه شخصی خودم و همسرم کار می‌کنم، بسیار باید دست به عصا حرکت کنم.

میلانی در سالروز ۵۵ سالگی‌اش با بیان اینکه به سنی رسیده‌ام که باید تجاربم را منتقل کنم، اظهار کرد: امیدوارم این شرایط برایم فراهم شود. من احساس می‌کنم هر روز روز تولدم است و ذهنم هر روز آماده یادگیری است. هر موقع کتاب جدیدی می‌خوانم، فیلم جدیدی می‌بینم و ارتباطات اجتماعی جدیدی برقرار می‌کنم انگار تولد جدیدی برایم بوده است.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1195 و در روز یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۵:۱۰
2024 copyright.