روایت محسن قرایی از ناکامی در ساخت فیلمنامه مقصد بیضایی

سد معبرمحسن قرایی کارگردان فیلم سد معبر گفت وگویی با روزنامه اعتماد کرده ودربخشهایی از آن حرفهای جالبی درباره ساخته نشدن فیلمنامه مقصد نوشته بهرام بیضایی زده است.

به گزارش سینماسینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

در این مدت روی چند فیلم‌نامه کار کردید و چند طرح داشتید که نتیجه‌اش «سد معبر» شد؟

ایده‌های فراوانی داشتم که پس از بسط داده شدن و رسیدن به طرح کنار گذاشته شد. چند ایده را نیز برای فیلم‌های بعد کنار گذاشته‌ام ولی فقط یک فیلم‌نامه بود که بسیار علاقمند بودم بسازمش. آن هم فیلم‌نامه «مقصد» آقای بهرام بیضایی بود. حتی اجازه‌ ساختش را از آقای بیضایی گرفته بودم تمامی صحبت‌ها هم مبنی بر ساخت این فیلم با ایشان انجام شد و برای دریافتِ پروانه ساخت اقدام کردیم و پیش‌تولید را تا حدودی جلو بردیم ولی مشکلاتی در مسیرِ دریافتِ پروانه‌ ساخت بوجود آمد و پس از آن به این نتیجه رسیدیم که نمی‌شود این فیلم را آن‌گونه که باید و بر روی کاغذ آمده، ساخت.

چرا نمی شود؟ بخاطر بحث ممیزی و…

بله. آقای بیضایی و طبیعتن من اصرار داشتیم که کلمه‌ای از این فیلم‌نامه کم نشود چون در غیر از این‌صورت خودِ آقای بیضایی بیست سال پیشتر این فیلم‌نامه را می‌ساختند؛ بخاطر همین شرایط ساختش فعلن فراهم نشده است. تصمیم گرفتیم فیلم‌نامه را به زمانی دیگر موکول کنیم و پس از آن، روی یک‌سری ایده‌ها و طرح های که از قبل داشتم شروع به کار کردم که در انتها تبدیل به «سد معبر» شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 43696 و در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۴:۱۲
2024 copyright.