روایت مدیرمسئول کیهان از جلساتش با مجید مجیدی، شهید آوینی و سلحشور

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مرحوم فرج الله سلحشور هیچ ساعتی از عمر خود را هدر نمی داد گفت: تمام هم و غم وی این بود که در بستر انقلاب و در مسیر اسلام باشد.
به گزارش سینماسینماحسین شریعتمداری  اظهار داشت: به جرات می توان گفت که سلحشور تقریبا هیچ ساعتی از عمر خود را هدر نمی داد و همیشه دلشوره و دغدغه ای در عرصه هنر داشت و اصرار زیادی داشت که سینمای ایران را از شرایط کنونی به سمت سینمای دینی گرایش بدهد و در یک کلمه پیام آور پیامبران بود.
وی افزود: آن مرحوم اصرار زیادی داشت که رخدادها و داستان های دینی را از قرآن استخراج کند و آن را در اختیار همه قرار دهد و بزرگترین آرزویش این بود که سریال حضرت موسی را بسازد و البته فیلمنامه آن را نوشت و امیدوارم آرزوی مرحوم سلحشور در این زمینه برآورده شود.
شریعتمداری به سابقه ۳۰ ساله آشنایی خود با مرحوم سلحشور اشاره کرد و گفت: مدتی با آن مرحوم و برخی از شخصیت های فرهنگی و هنری همچون شهید سیدمرتضی آوینی، مجیدی مجیدی و برخی دیگر از هنرمندان جلساتی را تحت عنوان مجمع هنرمندان و نویسندگان مسلمان برگزار می کردیم و مباحث فرهنگی و دینی را مورد بررسی قرار می دادیم.
این کارشناس سیاسی با اشاره به فعالیت های هنری مرحوم سلحشور در حوزه دفاع مقدس گفت: آن مرحوم دفاع مقدس را یک الگوی ماندگار می دانست و اصرار داشت زاویای ناپیدای آن را روایت کند که البته شروع کارش با موضوع های دینی بود.
شریعتمداری با بیان این که سلحشور به گردن همه ملت حق بزرگی دارد از حضور آن مرحوم در دوران هشت سال دفاع مقدس و ساخت فیلم هایی همچون پرواز در شب اشاره کرد و افزود: مرحوم سلحشور گاهی می گفت من چیزهایی را در جنگ تحمیلی می بینم که دوست ندارم مردم دنیا از آن بی خبر باشند و لذا آثاری را در حوزه دفاع مقدس به یادگار گذاشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 12747 و در روز چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰:۲۱
2024 copyright.