روزنامه‌ها تحت تاثیر «کاناپه»

کیانوش عیاریبا وجود گذشت دو روز از اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، بیشترین حاشیه‌ها همچنان مربوط به فیلم «کاناپه» است که بسیاری از روزنامه‌ها نیز در صفحات اول یا هنری خود به آن پرداخته‌اند.

به گزارش سینماسینما، پس از مشخص شدن فیلم‌هایی که به بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر راه یافته‌اند، نبود فیلم جدید کیانوش عیاری در این فهرست بیشترین محل بحث و سوال قرار گرفت تا جایی که دبیر جشنواره در برنامه تلویزیونی «هفت» مجبور شد دقایقی را به طور مشخص درباره فیلم «کاناپه» صحبت کند و دلیل پذیرفته نشدن اثر این فیلمساز را توضیح دهد.

البته همین توضیحات محمد حیدری و حرف و حدیث‌هایی که درباره فیلم «کاناپه» بیشتر در فضای مجازی منتشر شد، حاشیه‌های این فیلم را که فقط افراد کمی فعلا توانسته‌اند آن را تماشا کنند بیشتر و بیشتر کرد، به طوری که بسیاری از روزنامه‌های سراسری در شماره روز یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه خود به این موضوع به طور اختصاصی یا در قالب گزارشی از فیلم‌های حذف شده از جشنواره پرداخته‌اند.

روزنامه اعتماد در صفحه نخست با انتشار عکسی از کیانوش عیاری نشسته بر «کاناپه» خود، تیتر زده است: جنجال «کاناپه»؛ تهدید «عیاری»

روزنامه شرق هم در گزارشی در صفحه هنری خود نوشته است: این جشنواره دیگر «عیاری» ندارد.

روزنامه شهروند در بخشی از یک گزارش با عنوان «جشنواره دست به عصاها» به حرف‌های دبیر جشنواره درباره فیلم عیاری و تصمیم‌گیری درباره «کاناپه» توسط مراجع بالاتر اشاره کرده و آن را اوج جذابیت و حاشیه دانسته است.

همچنین در این گزارش به دیگر فیلمساز حذف شده از بخش رقابتی جشنواره یعنی شهرام مکری آن هم به دلیل ممیزی اشاره شده که وی در صفحه شخصی خود از اینکه در جایی در کنار عیاری قرار گرفته ابراز خوشحالی کرده است.

همچنین روزنامه فرهیختگان در گزارشی به صحبت‌های حیدری مبنی بر تصمیم‌گیری برای «کاناپه» توسط مراجع بالاتر اشاره کرده و روزنامه خراسان هم تیتر «کلاه گیس بازیگران زن، مشکل اصلی «کاناپه» را برای پرداختن به فیلم جدید عیاری انتخاب کرده است.

روزنامه ابتکار در صفحه اول خود با انتشار عکسی از عیاری تیتر «حذف با کلاه‌گیس» را انتخاب کرده است.

علاوه براین‌ها روزنامه‌های قدس، جام‌جم و ایران هم در گزارش‌هایی با عناوین «در حسرت سیمرغ»، «نیمه پر و خالی جشنواره فیلم فجر» و «جمعه اعتراض سینماگران» به موضوع فیلم «کاناپه»، ممیزی‌های آن و نبود کیانوش عیاری در جشنواره امسال پرداخته‌اند.

روزنامه همشهری نیز در مطلبی با عنوان «آغاز حاشیه‌های فجر» نوشته است، سرنوشت کاناپه عیاری روشن نیست.

و اما یکی دیگر از روزنامه‌هایی که مطلبی انتقادی هم نسبت به فیلم عیاری منتشر کرده «جوان» است که در صفحه اصلی خود تیتر «کلاه‌گیس بر سر سینمای ایران» را انتخاب کرده و در بخشی از گزارش خود هم نوشته است: چه کسی به عیاری تضمین و مجوز داده که در سال آخر دولت می‌تواند قرارداد ۴۰ ساله سینمای انقلاب را به هم بزند؟!

فیلم سینمایی «کاناپه» روایت دو خانواده است که به واسطه‌ی یک کاناپه قدیمی، اتفاقاتی بین این دو خانواده از دو سطح طبقاتی مختلف می‌افتد.

دوربین عیاری در خانه و کنار محارم شخصیت‌های زن آنها را بدون حجاب و با کلاه گیس نشان داده است.

فرهاد آئیش، ابوالفضل پورعرب، بابک حمیدیان، فریبا کامران از بازیگران چهره‌ی این فیلم هستند که به همراه فرگل فربخش، آتوسا انواریان، تینا عبدی و بیتا بیگی دیگر بازیگران زن فیلم، جلوی دوربین کیانوش عیاری رفتند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39133 و در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱:۱۱
2024 copyright.