رکوردداران گیشه/ پرکارترین و پولسازترین بازیگران سینمای ایران مشخص شدند

 

صابر ابر+رضا عطارانبا شروع اکران دوم پاییز در ابتدای آبان ماه، آرام آرام فصل اکران سال ۹۴ به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‏ شود. بعد از اکران ابتدای آبان که طبعا تا ابتدای آذر ادامه خواهد داشت تنها یک دور دیگر از اکرانی که می‏ توان به آن عنوان پر رونق داد، باقی می‏ ماند.

 

پس از آن و در فاصله یک‏ماه مانده تا شروع جشنواره فجر در اصطلاح سینمایی‏ ها فصل مرده اکران آغاز می‌شود و اکثر فیلمسازها تمایلی به نمایش فیلم خود در این زمان ندارند. بعد از جشنواره فجر هم عملا فصل اکران سال به‌پایان می‏ رسد و فاصله بین جشنواره تا نوروز هم زمان چندان مناسبی نیست. در روزهایی که فصل اکران امسال به سربالایی خود رسیده به بررسی تعداد فیلم‏های نمایش داده شده از هر بازیگر و مجموع فروش فیلم‏ هایی که در آن‏ها حضور داشته، پرداخته‌ایم. در این آمار فیلم‏ هایی که از ابتدای آبان ماه اکران خود را آغاز می‏ کنند نیز محاسبه شده‌اند.

صابر ابر

رکورد بیشترین تعداد فیلم در سال جاری متعلق به صابر ابر است. او با شش فیلم از نوروز امسال تا کنون رکورددار بیشترین تعداد فیلم در بین بازیگران زن و مرد سینمای ایران است. ابر سال ۹۴ را با فیلم «رخ دیوانه» آغاز کرد. بعد از آن از ۹ اردیبهشت «من دیه گو مارادونا هستم» بهرام توکلی را روی اکران داشت. هشت روز بعد با «قصه‌ها»ی رخشان بنی اعتماد به سینماها آمد. از ۱۶خرداد نیز با فیلم «گس» به گروه هنر و تجربه رفت. از سوم تیر پنجمین فیلمش «از رییس جمهور پاداش نگیرید» اکران شد تا ابر به یک رکورد عجیب برسد؛ چهار ماه و پنج فیلم. این رکورد مجددا توسط خود او شکسته شد و از ۲۱ مرداد آخرین و ششمین فیلمش «قندون جهیزیه» اکران شد. صابر ابر در به‌دست آوردن این رکورد کمی هم خوش شانس بود. امسال بعد از مدت‌ها توقیف، سه فیلم «قصه‌ها»، «از رییس جمهور پاداش نگیرید» و «گس» به اکران درآمدند تا در کنار سه فیلمی که سال گذشته بازی کرده بود، سالی پر کار را برای او رقم بزند. مجموع فروش این شش فیلم رقمی معادل ۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان بوده است، البته بدون احتساب فروش فیلم «گس».

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان دومین بازیگر این فهرست است. حمیدیان در سال جدید پنج فیلم روی اکران داشت. دو فیلم این فهرست متعلق به اکران نوروز است. حمیدیان از بیستم اسفند سال گذشته با «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی به سینماها آمد. هفت روز بعد هم اکران «روباه» بهروز افخمی آغاز شد. از ۹ اردیبهشت سومین فیلمش «من دیه گو مارادونا هستم» بهرام توکلی اکران خود را آغاز کرد. از ۱۷ همان ماه هم اکران «قصه‌ها» آغاز شد. پنجمین فیلم حمیدیان «اعترافات ذهن خطرناک من» بود که از ۱۶خرداد در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد. مجموع فروش فیلم‏های حمیدیان بدون احتساب فیلم هومن سیدی که در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد، ۲ میلیارد و ۹۷۹ ملیون تومان بوده است.

مهتاب کرامتی

سرانجام نوبت به خانم‏ها رسید. اگر دو فیلم «ارغوان» امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی و «جامه‌دران» حمیدرضا قطبی را که از ابتدای آبان به اکران در می‏آید، در این فهرست حساب کنیم، مهتاب کرامتی چهار فیلم در اکران امسال خواهد داشت. کرامتی از نوروز با «عصر یخبندان» مصطفی کیایی به سینماها آمد و از انتهای شهریور نیز «مزار شریف» را روی پرده داشت. این دو فیلم با توجه به این‌که نمایش «مزار شریف» هنوز به پایان نرسیده تا امروز ۲میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان فروش داشته که سهم «عصر یخبندان» دو میلیارد تومان است.

رضا عطاران

رضا عطاران امسال را با «استراحت مطلق» آغاز کرد. این فیلم سومین همکاری او و عبدالرضا کاهانی بود. نمایش «نهنگ عنبر» سامان مقدم از ۳۰ اردیبهشت آغاز شد. فیلم پرفروش‏تر از پیش‏بینی‏های اولیه بود. این فیلم همچنان بعد از گذشت شش ماه در تعدادی از سینماها به اکران خود ادامه می‏دهد. سومین فیلم عطاران در سال جاری از ۳ تیر ماه اکران شد. «گینس» نخستین فیلم محسن تنابنده هم از فیلم‏های پرفروش سال بود. عطاران با همین سه فیلم رکوردار فروش در سینمای ایران است. مجموع فروش این فیلم‏ها تا امروز ۱۱ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان بوده است. بدون هیچ شکی عطاران امسال سلطان بلامنازع گیشه سینمای ایران است.

فرهاد اصلانی

از دیگر بازیگران پرفروش این فهرست باید از فرهاد اصلانی نام برد. اصلانی امسال را با «عصر یخبندان» آغاز کرد. از اردیبهشت ماه نیز با «قصه‌ها» دومین فیلمش را در سینماهای کشور داشت و از اواسط تابستان نیز «دوران عاشقی» اکران خود را آغاز کرد تا مرد سه فیلمه اکران امسال باشد. مجموع فروش این سه فیلم اصلانی ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان بوده است. با این حساب اصلانی را هم باید از بازیگران پولساز امسال سینمای ایران حساب کرد.

بقیه سه فیلمه‌ها

میترا حجار، نازنین بیاتی و سحر قریشی دیگر بازیگران پرکار سینمای ایران در سال ۹۴ هستند که تاکنون سه فیلم در اکران امسال داشته‏ اند.

منبع : روزنامه صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 4265 و در روز سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷:۳۹
2024 copyright.