رکورد تاریخی که یونیورسال در ۲۰۱۵ شکست

کمپانی فیلمسازی «یونیورسال» موفق شد از تاریخ اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ در مجموع به فروش رکود شکن ۶/۹ میلیار دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کند.

به گزارش سینماسینما، کمپانی فیلمسازی یونیورسال در سال گذشته میلادی توانست، بهترین عملکرد تمام ادوار فعالیت خود و هر استودیو فیلمسازی دیگر را با فروش ۲/۴۴ میلیارد دلاری درگیشه آمریکای شمالی و ۴/۴۴ میلیارد دلاری در گیشه بین المللی ماندگار کرد.

این استودیوی فیلمسازی که پیشتاز بی چون و چرای گیشه بین‌الملل و آمریکای شمالی بود، در سال ۲۰۱۵ رکورد فروش سالیانه یک استودیو فیلمسازی را که پیش از این در اختیار کمپانی فاکس قرن بیستم بود را به نام خود ثبت کند، کمپانی فاکس در سال ۲۰۱۴ توانسته بود با فروش جهانی ۵/۵۳ میلیارد دلاری در گیشه جهانی و ۳/۷۳ میلیارد دلاری در گیشه بین المللی دو رکورد را به نام خود ثبت کند.

دنیای ژوراسیک

همچنین رکورد فروش سنیماهای آمریکای شمالی نیز پیش از این با ۲/۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ میلیادی در اختیار کمپانی برادران «وارنر» بود اما در سالی که گذشت کمپانی یونیورسال در نهایت تمامی این رکوردها را از آن خود کرد.

به گزارش اسکرین دیلی، کمپانی یونیورسال امسال سریع‌ترین استودیو فیلمسازی تاریخ سینما در رسیدن به فروش یک و دو میلیارد دلاری در گیشه آمریکای شمالی؛ دو و سه میلیارد دلاری در گیشه بین المللی و همچنین سه، چهار و پنج میلیارد دلاری در گیشه جهانی نیز نام گرفت.

 

 

 

انیمیشن مینیون‌ها

یونیورسال تنها استودیو فیلمسازی است که در طول مدت یک سال فروش جهانی خود را ازمرز شش میلیارد دلار و فروش بین الملل خود را از مرز چهار میلیارد دلار عبور داده است و همچنین تنها استودیویی است که توانسته سه فیلم میلیارد دلاری شامل «دنیای ژوراسیک» (۱/۶۷ میلیارد دلار)،‌ «سریع و خشن۷» (۹/۵۶ میلیارد دلار) و «مینیون‌ها»(۱/۱۵۸ میلیارد دلار) را در یک سال روانه سینماها کند.

 

 

گیشه آمریکای شمالی

فیلم «دنیای ژوراسیک» در سال ۲۰۱۵ با بیش از ۶۵۲ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال سینمای آمریکا شمالی شد، گرچه «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» که تاکنون ۶۸۴ میلیون دلار در گیشه آمریکا فروخته است، پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سال ۲۰۱۵ است.

همچنین در سال ۲۰۱۵ شش فیلم از محصولات کمپانی یونیورسال در صدر فهرست فروش هفتگی آمریکای شمالی قرار گرفتند که شامل فیلم‌های «پنجا طیف خاکستری»، «سریع و خشن۷» ،«صدای شش دانگ۲»، «دنیای ژوراسیک»، «مینیون‌ها» و«Straight Outta Campton» می‌شود و در مجموع نیز در طول ۵۲ هفته سال‌، صر فهرست فروش سینماهای آمریکا برای چهارده هفته در اختیار محصولات یونیورسال بود.

گیشه بین‌الملل

فیلم«سریع و خشن۷» محصول یونیورسال با (۱/۱۱۶ میلیارد دلار) پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۵ در گیشه بین المللی و سومین پرفروش گیشه بین المللی در تمام ادوار تاریخ نام گرفت، در حالی که «دنیای ژوراسیک» با ۱/۰۱ میلیارد دلار چهارمین فیلم پرفروش گیشه بین المللی تاریخ سینما شد. همچنین انیمیشن «مینیون‌ها» و فیلم«پنجاه طیف خاکستری» دو فیلم دیگر کمپانی یونیورسال درمیان ۱۰ فیلم پرفروش گیشه بین المللی در سال ۲۰۱۵ بودند.

گیشه جهانی

محصولات کمپانی یوینورسال در طول سال ۲۰۱۵‌، چهار هفته در صدر گیشه جهانی و ۱۱ هفته در صدر گیشه بین‌المللی قرار گرفتند و فیلم علمی تخیلی «دنیای ژوراسیک» نیز با ۵۲۵/۹ میلیون دلار رکورد دومین فروش آغازین تاریخ سینما را از آن خود کرد. (رکورد فروش آغازین تاریخ سینما با ۵۲۸ میلیون دلار هم‌اکنون در اختیار فیلمئ جدید «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» است).

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8879 و در روز یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳:۳۵
2024 copyright.