«ریست» به قدیمی‌ترین جشنواره روستایی در کره‌جنوبی می‌رود

فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی به بخش مسابقه جشنواره آپوریای کره جنوبی راه یافت.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده که با نام «ریست» راهی جشنواره‌های خارجی شده است، در ادامه حضور بین‌المللی خود به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های روستایی آپوریا در کشور کره جنوبی راه پیدا کرد.

جشنواره آپوریای کره جنوبی که بیست و یکمین دوره خود را برگزار می‌کند، با هدف حمایت از فیلم‌سازان و کشف استعدادهای برتر تشکیل شده تا ایده‌های فیلمسازان به دید مخاطبان ملی و بین‌المللی برسد. این رویداد که در روستایی کوچک در کره جنوبی برگزار می‌شود، در ابتدا به ابتکار اهالی این روستا تشکیل شده و از قدیمی ترین جشنواره‌های روستایی در جهان محسوب می شود.

‌«ریست» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، پیش از این به بخش اصلی و مسابقه چهارمین جشنواره (Festival del Cinema di Castel Volturno) ایتالیا راه پیدا کرده بود.

‌رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، حامد رحیمی نصر، پریسا محمدی و رقیه افشین پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

‌پخش جهانی این فیلم توسط محمد بخشی انجام می‌شود.

بیست و یکمین دوره این رویداد سینمایی از ۲۴ آذر تا ۲۵ دی ماه (۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) به مدت یک ماه برگزار می‌کند و فیلم کوتاه «آبا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزکی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و مهدی برزُکی نیز در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

‌منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163860 و در روز جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸:۲۲
2024 copyright.