رییس انجمن سینماداران: تخلفی در اکران فیلم‌ها صورت نگرفته است

رییس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه تخلفی در نمایش فیلم های تازه اکران شده صورت نگرفته است، بیان کرد سینماهای زیرگروه تا ۱۰ هفته مجاز به نمایش فیلم ها هستند.

به گزارش سینماسینما، محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران با اشاره به ابراز نارضایتی برخی از تهیه کنندگان سینما در مورد اکران نامناسب فیلم ها در سینماها و اختصاص سانس های اندک در برخی از سالن های سینما گفت: جلسه هفتگی انجمن در هفته جاری هنوز برگزار نشده است تا مساله اعتراض صاحبان فیلم هایی که تازه اکران شده اند مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مساله این است که تعدادی از فیلم هایی که در اکران نوروزی ۹۷ روی پرده سینماها رفته اند با استقبال خوبی در گیشه همراه بوده اند و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده اند، به همین دلیل بسیاری از سینماها ترجیح می دهند اکران این فیلم ها را ادامه دهند.

رییس انجمن سینماداران بیان کرد: بر اساس آیین نامه شورای صنفی نمایش در سال جاری، سقف نمایش فیلم ها در سرگروه های سینمایی ۶ هفته است. درست است که این زمان به پایان رسیده است اما همچنان فروش این آثار در سینماها خوب است و نمایش آن در سینماها ادامه دارد.

قاصد اشرفی توضیح داد: البته سینماهای سرگروه فیلم ها را تعویض کرده اند و اکران این آثار طبق روال همیشگی در حال انجام است اما سینماهای زیرمجموعه سرگروه می توانند آثار سینمایی را در صورت فروش مناسب تا ۱۰ هفته نمایش دهند.

وی در پایان گفت: این نوع از اکران، تخلف به شمار نمی رود و سینماها بر اساس قوانین آیین نامه اکران اقدام کرده اند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 85993 و در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۹:۴۹
2024 copyright.