زمان برگزاری اختتامیه جشنواره سینماحقیقت اعلام شد/ برنامه‌های روز پنجم جشنواره

دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در برنامه «هفت» از برگزاری اختتامیه جشنواره سینماحقیقت در سوم دی ماه خبر داد. 

به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره جشنواره «سینماحقیقت» در برنامه «هفت» که جمعه ۲۸ آذرماه پخش شد گفت: برای اختتامیه استودیو تلویزیونی در نظر گرفتیم و صدا و سیما حمایت کرد. هیچ حضور فیزیکی در این دوره نداشتیم و در اختتامیه هم همین گونه خواهد بود. در سوم دی ماه اختتامیه با حضور برخی اهالی رسانه، برگزیده ها و داوران صورت می گیرد.

دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: اواسط مهرماه ۸۹۴ فیلم مستند به دبیرخانه ارسال شد و این تعداد اثر ما را مصمم کرد، زیرساخت ها ایجاد شد و همکاری خوبی با پلتفرم ها و صنوف سینمایی شکل گرفت. 

دبیر «حقیقت آنلاین» ادامه داد: در فراخوان اعلام کرده بودیم ممکن است فیلم ها کپی شود، ولی راهی در پیش گرفتیم و گفتیم صاحبان آثار مختار هستند برای پخش اثر. خوشبختانه با توجه به ریسک پذیری جامعه مستندساز و همراه شدن با این حرکت انقلابی، آثار با مردم تقسیم شد. 

محمد حمیدی مقدم گفت: زیر ساخت ها به کار خود ادامه می دهند و باید از حقوق صاحبان اثر مراقبت کرد، اکران آنلاین در جهان همه گیر شده و ما هم باید به سمت «جهان آنلاین» پیش برویم.

حمیدی مقدم در بخش دیگری از این برنامه گفت: ۴ سامانه پخش آنلاین داریم. در مورد حق صاحبان آثار و اهالی رسانه حقی در نظر گرفتیم . یک سامانه برای اهالی رسانه به صورت رایگان و در سه پلتفرم دیگر بلیت فروشی صورت می گیرد و این کمکی است به اقتصاد سینمای مستند و حق فروش حاصل از بلیط فروشی صد در صد به صاحبان آثار بر می گردد. به دلیل خطری که مستند سازان قبول کردند یک بسته حمایتی برای افراد نظر گرفتیم که در بخش خصوصی بین ۳، ۵ و ۸ میلیون تومان به صاحبان آثار تعلق می گیرد. 

برنامه‌های پنجمین روز از جشنواره «سینماحقیقت»/ نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی

آئین نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی مستندساز، پژوهشگر و استاد دانشگاه در پنجمین روز از چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» برگزار می‌شود.

امروز شنبه ۲۹ آذرماه در پنجمین روز از برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» علاوه بر پخش مستندهای مختلف، برنامه‌های متعددی از طریق تلویزیون تعاملی تیوا و لایو صفحه اینستاگرام جشنواره برای علاقمندان پخش می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ هر روز از جشنواره چهاردهم به بزرگداشت و نکوداشت بزرگان عرصه مستند اختصاص دارد. امروز شنبه ۲۹ آذرماه نکوداشت اکبر عالمی مستندساز، مجری، استاد دانشگاه و پژوهشگر نامداردر برنامه روز پنجم جشنواره برگزار می شود. علاقه مندان برای تماشای برنامه می‌توانند از طریق تلویزیون تعاملی تیوا و اینستاگرام جشنواره آن را دنبال کنند.

در این آئین، فیلم نکوداشت استاد اکبر عالمی به کارگردانی سمیرا غلام‌زاده پخش می‌شود. همچنین سیف‌الدین صمدیان (عکاس و مستندساز)، دکتر امیرحسن ندایی (پژوهشگر و مستندساز)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک و مدیر هنری) و امیرحسین سرایی درباره مرحوم عالمی صحبت می‌کنند.

در پنجمین روز از چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت در بخش «فیلم، خبر» جشنواره، مستند‌‌های «داغ قره‌باغ»، «رویای آشفته»، «شب‌ها در راه مرغ آتش»، «رضیه و منصور» در ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ و مستندهای «آق‌سو»، «پا به توپ»، «حاج ابوالقاسم قناد و پسران»، «سنجاقک‌های برکه‌ی خشک»، «قهرمان»، «ژنرال» در ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ تحت عنوان «فیلم خبر» ۱۱ و ۱۶ معرفی و بررسی می‌شوند.

علاوه بر این تلویزیون تیوا و لایو اینستاگرام جشنواره در ساعات ۱۶:۳۰ تا ۱۷ ، ۱۸:۳۰ تا ۱۹، ۲۰:۳۰ تا ۲۱ و ۲۱ تا ۲۲ برنامه‌های ترکیبی دیگری نیز در نظر گرفته که برای علاقمندان به صورت رایگان قابل تماشا است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذرماه آغاز شده و تا ۲ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 147032 و در روز شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳:۳۷
2024 copyright.