زنگ خطری برای همه سریالهای نمایش خانگی

 

محمد تاجیک :

این اتفاقی که برای قسمت هفتم سریال زخم کاری افتاده و اعلام شده که به دلیل تفاهم نداشتن ساترا و عوامل سریال ، قسمت هفتم این سریال پخش نمی شود می تواند زنگ خطری برای همه سریالهای نمایش خانگی محسوب شود که در حال تولید هستند و یا قرار است تولید شوند ….

اتفاقا در این چند وقت اخیر با هر کارگردان و تهیه کننده ای که در سینمای ایران صحبت می کردم عنوان می کرد که یا در حال ساخت سریالی برای شبکه نمایش خانگی است و یا قصد چنین کاری را دارد !

با توجه به شیوع کرونا در یک سال و نیم اخیر ، سینماها با رکود بی سابقه ای مواجه شدند ولی در همین بازه زمانی ، استقبال خوبی از سریالهای شبکه نمایش خانگی شد .به همین خاطر سرمایه گذاران تمایل فراوانی به سرمایه گذاری در شبکه نمایش خانگی پیدا کردند .

با اتفافاتی که برای سریال زخم کاری و قبلا سریال می خواهم زنده بمانم رخ داده ، حالا این سوال مطرح است که چه آینده ای در انتظار دیگر سریالهای شبکه نمایش خانگی است ؟طبیعتا سرمایه گذاران این عرصه ، با انتشار چنین اخباری ، از سرمایه گذاری در این زمینه کناره گیری خواهند کرد.

مخاطبان این سریالها هم این سوال را مطرح خواهند کرد که اگر قرار است ممیزی این سریالها در حد سریالهای تلویزیون باشد ، اصلا چه لزومی دارد که با پرداخت پول به تماشای این سریالها بنشینیم و احتمالا سریالهای احتمالی شبکه نمایش خانگی همانند سریالهای تلویزیون خنثی و با مخاطب نه چندان قابل توجه ، از کار در خواهند آمد .

در چند دهه اخیر حرفهای بسیار زیادی در زمینه بی تاثیر بودن سانسور و توقیف و ممیزی فیلمها زده شده ولی هیچگاه دست اندرکاران ممیزی فیلمها ، تغییر و تولی درنگاهشان به وجود نیامده است ،

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 158846 و در روز پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۴:۵۸
2024 copyright.