«زورو» به کن می‌رسد

 زوروجدیدترین نسخه از فیلم معروف «زورو» با عنوان «Z» در بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۱۶ به خریداران بین‌المللی عرضه می‌شود.

به گزارش سینماسینما، «گائل گارسیا برنال» بازیگر مکزیکی نقش اصلی فیلم آینده نگرانه و جدید بر اساس شخصیت معروف «زورو» را بازی خواهد کرد که نام او برای ایفای این نقش، از حدود یک دهه پیش که کمپانی «فاکس» قصد ساخت فیلم «تولد دوباره زورو» را داشت مطرح شده بود.

فیلم جدید «زورو» با نام «Z» را «جوناس کواران» برادر «آلفونسو کواران» کارگردان برنده اسکار مکزیکی کارگردانی خواهد کرد و داستان فیلم نیز مشابه نوشته «جانستون مک‌کالی» نویسنده داستان‌های عامه پسند در سال ۱۹۱۹ خواهد بود و در آن قهرمان داستان از کشاورزان و افراد روستایی در مقابل مقامات فاسد حکومت دفاع می‌کند اما تنها تفاوت فیلم‌ این است که داستان آن در آینده رخ می‌دهد.

این فیلم که امسال در بازار جشنواره بین‌المللی فیلم کن به خریداران بین‌المللی عرضه می‌شود، مرحله فیلمبرداری خود را از پاییز امسال در استودیو «پاینوود» در کشور جمهوری دومنکین آغاز می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «لانتیکا مدیا» سرمایه‌گذاری این پروژه سینمایی را بر عهده دارد و فروش بین‌المللی آن نیز در اختیار کمپانی «پانتلیون فیلمز» قرار خواهد گرفت.

«کائل گارسیا برنال» و «جوناس گواران» اخیرا در فیلم «دزیرتو» همکاری داشته‌اند که سال گذشته در جشنواره فیلم تورنتو رونمایی شد و قرار است امسال اکران عمومی داشته باشد.

«زورو» شخصیتی داستانی است که «جانستون مک‌کالی» در سال ۱۹۱۹ خلق کرد. «زورو» که در زبان اسپانیایی معنای روباه دارد، نام هویت مخفی «دون دیه گو دلاوگا» نجیب‌زاده‌ای است که در دوران سلطهٔ اسپانیا بر کالیفرنیا زندگی می‌کند.

این قهرمان تاکنون در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و تلویزونی حضور داشته است و در دهه ۱۹۲۰ نیز «داگلاس فربنکس» نقش این قهرمان را در سینمای صامت ایفا می‌کرد.

اخیرا «آنتونیو باندراس» در دو فیلم «نقاب زورو»(۱۹۹۸)و «افسانه زورو» (۲۰۰۵) در نقش اصلی این شخصیت سینمایی بازی کرد و پیش از این نیز بازیگران سرشناسی چون «آلم دلون»، «آنتونی هاپکینز» و حتی یک زن به نام «لیندا استرلینگ» در سال ۱۹۴۴ نقش این شخصیت معروف داستانی و سینمایی را بازی کرده‌اند.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از فردا-۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) با حضور «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» در راس هیات داوران رقابتی و با نمایش فیلم «کافه سوسایتی» جدیدترین اثر «وودی آلن» آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۲ می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15769 و در روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰:۳۹
2024 copyright.