«سارا و آیدا»، «ملی و راه‌های نرفته‌اش» و «تابستان داغ»/ فیلم‌های جدید در انتظار اکران

فیلم زردبا نزدیک شدن به نیمه تابستان، فیلم‌های سینمایی تازه نفس در راه اکران هستند.
به گزارش سینماسینما، فصل تابستان بهترین زمان برای اکران فیلم‌های سینمایی است، چراکه هم مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و هم‌خانواده‌ها فرصت بیشتری برای اوقات فراغت دارند. با فرارسیدن ماه مرداد تقریباً تابستان به نیمه رسیده ولی همچنان فیلم‌های مختلفی هستند که در صف اکران منتظر ایستاده‌اند.

از مجموع ۴۴ فیلمی که در سال گذشته تولید شدند و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند، هنوز ۳۳ فیلم فرصت اکران نیافته‌اند. ضمن اینکه فیلم‌های دیگری نیز در این فاصله تولیدشده‌اند که در صف اکران سال قرارگرفته‌اند. علاوه بر این‌ها فیلم‌هایی که از سال گذشته در نوبت اکران قرار دارند را نیز باید در نظر گرفت.

شورای صنفی نمایش تاکنون پروانه نمایش فیلم‌های “سارا و آیدا”، “بیست‌ و یک روز بعد”، “قهرمانان کوچک”، “ملی و راه‌های نرفته‌اش”،”زرد”،” تابستان داغ” و “ایتالیا ایتالیا” را صادر کرده است و این فیلم‌ها در نوبت اکران تابستانی قرار دارند. البته برخی از این فیلم‌ها نیز با اتمام تابستان در فصل پاییز به روی پرده خواهند رفت.

“سارا و آیدا “

ساخته مازیار میری و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان به‌زودی به روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که براثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آن‌ها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟ در این فیلم که فیلم‌نامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش و یغما گلرویی نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است در گروه سینمایی آزادی به روی پرده سینماها برود.

“بیست‌ و یک روز بعد “

فیلم “بیست‌ویک روز بعد ” به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان از دیگر فیلم‌های پذیرفته‌شده در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر بود که با موضوع نوجوان ساخته شد. این فیلم که به‌تازگی در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان موفق به دریافت جوایز بسیاری شد، به‌زودی و پس از پایان اکران فیلم “کارگر ساده نیازمندیم” در گروه سینمایی کوروش به روی پرده می‌رود. در این فیلم ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی و رضا استادی به ایفای نقش می‌پردازند و قصه فیلم ملودرامی است از قصه‌ زندگی نوجوانی به نام مرتضی که در خلاصه داستانش آمده است: همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهر رو گرفته بود. پرنده‌ها دوروبر لونه‌هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی‌دوبار نورش کم‌وزیاد شده!

“قهرمانان کوچک “

قهرمانان کوچک به نویسندگی حسین قناعت با مخاطب قرار دادن خانواده‌های ایرانی به‌خصوص دانش آموزان و نوجوانان تلاش دارد تا فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را به آنان آموزش دهد؛ چراکه اهمیت نوجوانان در فرهنگ‌سازی این‌چنین موضوعاتی قطعاً بر کسی پوشیده نخواهد بود؛ بنابراین سازندگان این فیلم تصمیم دارند تا با کمک این نسل این مطلب را در جامعه مطرح کنند که چنانچه با خرید خود از تولید داخل حمایت کنیم، قدم بزرگی در پیشرفت صنعت و به‌خصوص ایجاد اشتغال در کشور برمی‌داریم. برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان برزین، کامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری بازیگران این فیلم هستند.

“ملی و راه‌های نرفته‌اش”

آخرین ساخته تهمینه میلانی است که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درنیامد و از دور رقابت خارج ماند. این فیلم به‌تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و قرار است به‌زودی به روی پرده سینماها برود در ادامه دغدغه‌های این کارگردان زن در حوزه اجتماعی است. “ملی و هزار راه نرفته” داستان دختری جوان و کم‌تجربه به نام “ملیحه ” است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک (با بازی میلاد کی مرام) دچار مشکلاتی می‌شود. میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروز آذر، جمشید هاشم‌پور، افسر اسدی، جمشید جهان زاده، صفر کشکولی، فرزانه نشاط خواه ستاره اسکندری، سارا خوئینی‌ها، فلور نظری و مسعود فروتن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. میلانی این بار نیز به سراغ موضوعی اجتماعی رفته و روابط زوجین را از نگاهی دیگر موردنقد و بررسی قرار داده است. این فیلم بعد از “بیست‌ویک روز ” در گروه سینمایی کوروش به روی پرده می‌رود.

“زرد “

اولین ساخته مصطفی تقی زاده یک فیلم اجتماعی است که داستانش پیرامون نسل جوان امروز می‌گذرد. نسلی که در دهه سوم زندگی هستند و حالا اتفاقاتی برایشان پیش می‌آید که دغدغه‌های معاصر اجتماعی جوانان امروزی است. به نظر می‌رسد “زرد ” در اکران عمومی به‌واسطه داستان و بازیگرانی که در آن حضور دارند بتواند موفق باشد. در خلاصه داستان فیلم آمده: آدم‌های عجیبی هستیم… امروزمون با فردا خیلی فرق میکنه… بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهى، امیرعلى نبویان، علیرضا استادى، شهروز دل افکار، حسین مهرى و … بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

“تابستان داغ”

فیلم سینمایی “تابستان داغ” به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد که تولید سال ۱۳۹۵ است، در آخرین جلسه شورای نظارت و ارزشیابی، به‌اتفاق آرا پروانه نمایش دریافت کرد تا در فصل داغ تابستان روی پرده نقره‌ای سینما برود. پریناز ایزدیار، علی مصفا، مینا ساداتی، مانیا علیجانی، یسنا میر طهماسب و صابر ابر از بازیگران این فیلم هستند. “تابستان داغ ” در جشنواره سال گذشته مورد تائید و تحسین هیئت‌داوران، منتقدین و مخاطبان سینما قرار گرفت. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نسرین که هنگام طلاق نمی‌تواند دختر شش‌ساله‌اش را از شوهرش بگیرد زندگی‌اش را جمع می‌کند و بی‌اطلاع شوهر به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد اما… مجری طرح “تابستان داغ” هومن بهمنش و پخش این فیلم با فیلمیران است.

“ایتالیا ایتالیا”

“ایتالیا ایتالیا” به کارگردانی کاوه صباغ زاده در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم ترکیبی از سه ژانر کمدی، فانتزی و موزیکال است و فیلم‌نامه آن اقتباسی از داستانی نوشته جومپا لاهیری است. حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد و (با حضور) علی ملاقلی‌پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوزی، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی، سپیده راستی فر بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. آنچه به‌عنوان خلاصه داستان نخستین ساخته صباغ زاده منتشرشده به این شرح است: “من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره “. این فیلم قرار است در آبان ماه به روی پرده سینماها برود.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 61310 و در روز دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹:۵۲
2024 copyright.