ساره بیات با «فصل فراموشی فریبا» به تورنتو می‌رود

فصل فراموشی فریبا

فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی در جشنواره فیلم های ایرانی شهر تورنتو کانادا  با حضور  ساره بیات بازیگر نقش فریبا به نمایش درمی‌آید.

عباس رافعی کارگردان فیلم «فصل فراموشی فریبا» درباره حضور این فیلم در جشنواره‌ای در تورنتو کاناد گفت: هرچند که برگزارکنندگان این رویداد سینمایی نام جشنواره بر خود نهاده اند اما این رویداد را می‌توان به عنوان یک هفته فیلم نام‌گذاری کرد که هدفش شناسایی سینمای امروز ایران به ایرانیان خارج از کشور است.

وی ادامه داد: معمولا هفتاد درصد تماشاگران را مهاجران ایرانی تشکیل می‌دهند و در سال‌های گذشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی این امر بود که با کمبود بودجه مواجه شد و این اقدام مهم سینمایی در آن سازمان رفته رفته رنگ باخت ولی جای خرسندی است که این فعالیت ها توسط بخش خصوصی ادامه پیدا کرد و اکنون نه تنها در تورنتو بلکه در لندن، سیدنی، نیویورک، کلن و فرانکفورت نیز بخش خصوصی در حال برگزاری این رویداد سینمایی هستند.

رافعی درباره حضور فیلم «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره های بین المللی توضیح داد: این فیلم همزمان در بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم آسیاتیکا که در شهر رم ایتالیا برگزار می شود، حضور دارد و به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره از جشنواره انتخاب شده است و  هفته گذشته هم در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم براشوایک آلمان حضور داشت.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی در نهمین دوره جشنواره نیویورک و بیست و چهارمین دوره جشنواره هارتلند موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شد و در جشنواره یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شدند و پیش از این عباس رافعی در جشنواره رومانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شد. در شهریور ماه امسال در بخش مسابقه جشنواره بین المللی  فیلم نیوجرسی آمریکا حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد و همزمان جایزه بهترین فیلم سینمایی جشنواره هرات را دریافت کرد.

همچنین عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا و فصل فراموشی فریبا جایزه نتبک (توسعه و ارتقا سینمای آسیا) را به عنوان فیلمی که در جهت ارتقای سینمای آسیا گام برمی‌دارد دریافت  کرد.

عباس رافعی بیش از این نیز در بخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا و در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت و فیلم فصل فراموشی فریبا در صفحه رسمی جشنواره هالیوود به عنوان پنج فیلم برگزیده هالیوود در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.

این فیلم داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» انجام می‌گیرد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6208 و در روز دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳:۰۸
2024 copyright.