سالنامه آماری فروش فیلم‌های سینمای ایران منتشر شد

سالنامه آماری گزارش فروش فیلم و سینمای ایران برای استفاده محققان و پژوهشگران روی تارنمای معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی قرار گرفت.

به گزارش سینماسینما، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی گفت: آمار و اطلاعات سینمایی کل کشور از جمله فروش فیلم، تعداد سینماها، تعداد بیننده و قیمت بلیت را که طی سال های متمادی در این معاونت به صورت مکتوب گردآوری شده و به صورت موردی در اختیار مدیران و پژوهشگران قرار می گرفت، برای جویندگان این اطلاعات و آمار، به صورت اسناد دیجیتالی درآورده‌ایم. اکنون همت و تلاش مدیران و کارشناسان این معاونت، منجر به ارائه گنجینه ای ارزشمند از آمار و اطلاعات فروش سینمای ایران از سال ۱۳۶۴ تاکنون شده است.

اربابی با توضیح اینکه اطلاعات مربوطه از سال ۱۳۶۴ تاکنون تجمیع شده است، گفت: هم اکنون سالنامه آماری فیلم و سینما در کشور از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۸۳ در دسترس علاقمندان قرار گرفته است و طبق برنامه، سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران از ابتدای ۱۳۸۴ تا پایان ۱۳۹۴ نیز به مرور در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در پایان گفت: سالنامه فوق به منظور بهره گیری بهتر از داده‌ها و امکان ارائه تصویری دقیق از وضعیت سینمای ایران و با هدف پاسخگویی به نیاز فرهنگی و هنری کشور، تقویت ظرفیت های مطالعاتی و پژوهشی، فراهم ساختن اطلاعات و آمار صحیح، یکسان و روزآمد، ایجاد سهولت در برنامه ریزی واقع گرایانه، طراحی و منتشر شده است و سعی می شود به صورت شایسته این سالنامه در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 72786 و در روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲:۲۷
2024 copyright.