سامانه VOD به عضویت انجمن های سازمان سینمایی درمی‌آید

shutterstock_VODنشست خبری انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، نشست خبری انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین IPTV و VOD در خانه هنرمندان با حضور محمدعلی خطیبی، حسین تهرانی، محمدجواد شکوری مقدم، احمدعلی فرهودی به عنوان عضو هیات رئیسه، محسن صراف رئیس انجمن و سید رضا منظری مدیر پروژه VOD در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدا صراف رئیس انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین گفت: اولین اتفاق در سال ۹۳ شکل گرفت. نمونه‌هایی از این شبکه در دنیا وجود داشت و دارد که بسیار موفق هستند و جالب اینجاست که در آمریکا ۳۵ درصد بخش تصویری از این طریق پوشش داده می‌شود که این نشان دهنده موفقیت شبکه VOD در دیگر کشورهاست.

او افزود: در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که از طریق حمایت‌های صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شد. جا دارد از آنها تشکر کنیم. پس از آن ساماندهی و اقدامات لازم در راه‌اندازی این شبکه قانونی شد.

صراف ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این حوزه وجود کانال‌های غیر قانونی توزیع فیلم است. بحث ساماندهی این امور از طریق حمایت صدا و سیما و وزارت ارشاد رفع شد. مشکلات تولید محتوا که از مهمترین بخش‌های کار هم رفع خواهد شد. نبود تشکل صنفی باعث شد، سمت تشکیل صنف برویم و به نوعی همصدایی و همگرایی به وجود آوریم. در این راستا مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه از طریق ۱۴ شرکت تأمین و صنف به وجود آمد. اقدامات ما در وزارت کار ثبت شد و باعث افتخار است که پس از سه سال زحمت انجمن صنفی ما به طور قانونی آغاز به کار کرده است.

صراف رئیس انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین با اشاره به اهداف این سامانه (VOD) عنوان کرد: در بخش فرهنگی بحث توسعه عدالت فرهنگی را در کشور مد نظر قرار دادیم؛ چون بالاخره آن کسی که دور از پایتخت زندگی می‌کند، باید به محتوای قانونی دسترسی داشته باشد. انجام اقدامات حقوقی در راستای مسدود کردن کانال‌های غیر قانونی توزیع آثار از دیگر برنامه‌های ماست، نکته بعدی ایجاد فرهنگ سازی برای کاربران در جهت استفاده و بهره‌برداری در راستای قانونی کردن دیدن و دانلود آثار است.

او اضافه کرد: ارائه خدمات ارزان از دیگر اهداف ما خواهد بود تا کاربران در رفاه بیشتر به سمت استفاده از این سیستم بروند. بالا رفتن کیفیت خدمات نیز در دستور کار قرار گرفته، صیانت از حقوق مردم را نیز مد نظر داریم و شفاف سازی قوانین نیز صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: شانزدهم بهمن قرار است شبکه ملی اطلاعات رونمایی شود. مشکل ما در این مسیر کم بودن تولید محتواست؛ باید کاری کنیم این حوزه امن شود تا سرمایه‌گذاری بیشتری در آن صورت بگیرد. همچنین نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری در حوزه سینما از دیگر اهدف ما خواهد بود که باید از حمایت‌های منوچهر شاهسواری و غلامرضا موسوی تشکر کنم.

صراف اضافه کرد: حمایت از شرکت‌های عضو صنف، دعوت از سرمایه‌گذاران، زیاد کردن ترافیک نمایش، ایجاد کردن مستقیم و غیر مستقیم دو هزار شغل و شریک کردن خود مردم برای ایجاد کارآفرینی را مد نظر قرار دادیم.

شکوری اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ میلیون دقیقه نمایش در این سیستم موجود است که در شش ماه آینده، به ۵۰۰ میلیون دقیقه خواهد رسید. از سویی تعداد کاربرها که نزدیک به یک میلیون نفر در ماه هستند تخمین زده می‌شود در هجده ماه آینده به پنج میلیون نفر برسد.

صراف در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مقابله با کانال‌های غیر قانونی توزیع فیلم تصریح کرد: این کانال‌ها بیشتر آثار ایرانی و بعضا آثار خارجی بدون سانسور و با ایجاد هزینه بانکی را انتشار می‌دهند که باید با آنها مقابله کرد؛ البته باید در نظر داشت که اگر با آنها مقابله کنیم انتشار آثار را از خارج از کشور انجام می‌دهند که بخش سرویس دهی رایگان شبکه ما این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

این مسئول درباره همکاری و عضو شدن در انجمن صنفی سازمان سینمایی اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که با منوچهر شاهسواری داشتیم، قرار شد سامانه ما جزو انجمن‌های سازمان سینمایی شود که جزئیات آن در خبرهایی بعدی اعلام خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 41645 و در روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵:۱۳
2024 copyright.