سبد فرهنگی خانواده‌ها کوچک‌تر می‌شود؟/ بلاتکلیفی طرح افزایش قیمت بلیت سینما

سخنگوی شورای عالی اکران ضمن اشاره به احتمال افزایش حداقلی قیمت بلیت سینماها در سال ۹۸ از تصمیم‌گیری قطعی در این مورد در روز دوشنبه همین هفته خبر داد.

به گزارش سینماسینما، همزمان با اعلام اسامی فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ و ترکیب نهایی سرگروه‌های سینمایی در هفته‌ای که گذشت، مهمترین مسأله‌ای که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای اکران سال آینده را تحت‌الشعاع قرار داده و هنوز تصمیم نهایی درباره آن گرفته نشده، قیمت بلیت سینماها است.

اسفندماه سال گذشته شورای صنفی نمایش برای سال ۹۷ تصمیم به افزایش قیمت بلیت سینماها به ۲۰ هزار تومان داشت که این امر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه عملی نشد، هرچند قیمت بلیت برای سینماهای درجه یک به ۱۵ هزار تومان نیز رسید.

امسال نیز همچنان بحث افزایش قیمت بلیت سینماها برای اکران ۹۸ در دستور کار شورای صنفی قرار دارد هرچند هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

شرایط اقتصادی موجود در جامعه که افزایش قیمت بلیت سینماها می‌تواند منجر به حذف این کالای فرهنگی از سبد خانواده‌های کم درآمد شود و از سوی دیگر افزایش قیمت تولید فیلم در سینمای ایران و هزینه نگهداری و تجهیز سالن‌های سینمایی از سوی دیگر تصمیم‌گیری در این زمینه را سخت کرده است.

علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال ۹۸ گفت: هنوز به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده‌ایم، این امکان وجود دارد که افزایش حداقلی در قیمت بلیت سینماها داشته باشیم که البته این مساله هنوز مشخص نیست، به هر حال نتیجه قطعی در این زمینه روز دوشنبه از سوی شورای صنفی نمایش اعلام می‌شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 108911 و در روز شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴:۱۶
2024 copyright.