سخنان وزیر ارشاد درباره سرنوشت اکران فیلم‌های توقیفی و «رستاخیز»

وزیر ارشاد از آخرین سرنوشت اکران فیلم «رستاخیز» گفت و درباره سایر فیلم های توقیفی توضیح داد: «در باره این مسئله وزیر تصمیم گیرنده نیست.»

به گزارش سینماسینما، سید عباس صالحی وزیر ارشاد سوم مهرماه در اولین نشست خبری خود درباره‌ آخرین وضعیت فیلم «رستاخیز» گفت:سازمان سینمایی گفت‌وگویی با تهیه‌کننده فیلم داشته و به جمع بندی رسیده‌اند. الان هم مثل هر قراردادی که امضا می‌کنند بر آن مبنا عمل می‌کنند.

او در حاشیه‌ نشست رسانه‌ای‌ خود به اصرار اهالی رسانه با توجه به مناسبت ماه محرم درباره‌ی سرنوشت «رستاخیز» با بیان این مطلب ادامه داد: در واقع آنچه اتفاق می‌افتد براساس این گفتگو میان سازمان سینمایی و تهیه‌کننده در ماه‌های اخیر دولت یازدهم است و این قرارداد در حال اجرا است.

او افزود: به عنوان مشارکتی که از قبل داشتند، مبلغی به تهیه‌کننده فیلم پرداخت شده و الان هم نمایش خارجی‌اش را انجام می‌دهند ولی برای نمایش داخلی هنوز اقدامی انجام نمی‌شود، با این حال تفصیل ماجرا را سازمان سینمایی ارائه خواهد کرد.

وزیر ارشاد همچنین در مورد فیلم‌های توقیفی گفت: «در این‌باره وزیر تصمیم گیرنده نیست چون محصولات فرهنگی زیادی در حوزه‌های مختلف تولید می‌شوند. این نکات در ساختار خودشون بررسی می‌شوند و نتیجه اعلام می‌شود.»

او گفت: «این تصمیم به کمیته‌ای ارجاع داده شد و در حال حاضر گزارش کمیته آماده است. آن مواردی در این کمیته اتفاق افتاده مورد قبول است و اگر افراد طبق روال پیش رفته باشند زمینه نمایش آثار با ساختارهای جاری فراهم می‌شود و گرنه باید اصلاحات صورت گیرد، ولی مسیری که پیموده شده قانونی است.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 66994 و در روز دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳:۵۶
2024 copyright.