سخنگوی کمیسیون فرهنگی خبر داد :حل مشکل توقیف فیلم‌ها با رفع خلاءهای قانونی

آشغالهای دوست داشتنی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باید با برچیدن بساط سلیقه در ارائه مجوز ساخت و نمایش به فیلم‌ها، معیار اصلی فقط قانون باشد، حل مشکل توقیف فیلم‌ها را در گرو رفع خلاءهای قانونی دانست.

به گزارش سینماسینما ،احد آزادی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به توضیحات معاون سینمایی وزیر فرهنگ درخصوص تصمیم‌گیری برای فیلم‌های توقیفی، گفت: مجوزی که شورای نمایش برای صدور یک اثر سینمایی صادر می‌کند باید تنها متر و معیار برای نمایش فیلم‌ها باشد لذا علاوه بر اینکه نباید فیلم‌هایی همچون “رستاخیز” را که دارای این مجوز هستند، از اکران منع کرد بلکه می‌توان با هم‌اندیشی و اصلاح به برخی از فیلم‌هایی که مجوز نمایش نگرفته‌اند، فرصت نمایش داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اعمال اصلاحیه بر فیلمها به منظور نمایش را کاری مشکل و حساس دانست و افزود: در صورت عدم انجام دقیق این مهم تنش‌هایی به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل رئیس سازمان سینمایی باید با ظرافت، دقت و اقدامات کارشناسی شده مناسب در این راستا قدم بردارد.

وی با بیان اینکه بدنه سینما در ایران به اندازه کافی نحیف است لذا توقیف فیلم‌ها می‌تواند آسیب‌های اقتصادی و بار منفی روانی را بیشتر کند، اضافه کرد: اگر خلاءهای قانونی برطرف شود؛ اکران هیچ فیلمی پس از ساخت متوقف نخواهد شد لذا حضور یک نماینده از قوه مقننه را در شورای صدور پروانه نمایش برای شناسایی این خلاءها را ضروری می‌دانم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باید با برچیدن بساط سلیقه در ارائه مجوز ساخت و نمایش به فیلم‌ها، معیار اصلی فقط قانون باشد، افزود: اگر قانون در این زمینه نیاز به اصلاح دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد آن را به مجلس ارائه دهد هرچند متاسفانه این موضوع دغدغه کمتر وزیری بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان سینمایی به تازگی از بازبینی برخی فیلم‌‎های سینمایی که در سال‌های گذشته اکران آنها متوقف شده، خبر داده است./

پایان پیام

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 53607 و در روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱:۳۳
2024 copyright.