سرنوشت جشنواره «یاس»/ صنف در انتظار تفاهم با سازمان سینمایی است

دبیر انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران اعلام کرد برگزاری جشنواره فیلم «یاس» البته با ساختار و اهداف جدید بستگی به توافق با سازمان سینمایی دارد.

به گزارش سینماسینما، مهدی کوهیانی دبیر انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران با اشاره به اینکه هنوز زمان و چگونگی برگزاری جشنواره فیلم «یاس» که در سال های گذشته ویژه آثار شبکه نمایش خانگی و توسط موسسه رسانه های تصویری از زیرمجموعه های سازمان سینمایی برگزار می شد، مشخص نیست گفت: قرار بود یک جشن صنفی با موضوع آثار نمایش خانگی و همه اشکال تصویری غیر از تولیدات اکران که شامل فیلم های کوتاه اینستاگرامی، تلگرامی و اشکال جدید و نوین ارتباطی که بین مردم نیز جایگاه مناسبی پیدا کرده است، برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین با برگزار نشدن جشنواره فیلم «یاس» پیشنهادهایی مطرح شد که این جشنواره نیز توسط بخش خصوصی برگزار شود و در این زمینه مذاکراتی با موسسه رسانه های تصویری و صنف VOD صورت گرفت تا بتوانیم این جشنواره را مانند گذشته برگزار کنیم.

دبیر انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که این جشنواره را به دبیری امیرپروین حسینی از اعضای انجمن در تهران برگزار کنیم ولی تا زمانی که به تفاهم لازم با سازمان سینمایی نرسیم نمی توانیم تصمیم نهایی را بگیریم. البته پیشنهادهای جدیدی در زمینه نحوه برگزاری جشنواره در دست داریم تا همه اشکال انتقال تصویر را در این جشنواره ببینیم.

کوهیانی در پایان گفت: جشن صنفی شبکه نمایش خانگی با جشنواره فیلم «یاس» متفاوت است و نگاهی کاملا صنفی داریم.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 82309 و در روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۹:۰۸
2024 copyright.