سرپرست دفتر نمایش خانگی: لیست سیاه در انتظار تهیه‌کنندگان متخلف در نمایش خانگی است

 سرپرست دفتر نمایش خانگی، گفت: تهیه‌کنندگانی که در عرضه آثار تولید کرده خود در شبکه نمایش خانگی تخلف کنند در لیست سیاه قرار می‌گیرند و دیگر نمی‌توانند به‌راحتی در این حوزه کار کنند.

به گزارش سینماسینما،مصطفی سماوات درباره آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی و سوء‌استفاده برخی فیلمسازان از فضای پررونق آن، آثار خود را یا در میانه راه رها یا به بدترین شکل پایان‌بندی می‌کنند، اظهار داشت: فضای شبکه نمایش خانگی چند سالی است در ایران رونق گرفته و گاهی در سریال‌های این فضا اختلال‌ها و مشکلاتی ایجاد می‌شود که در دنیا نیز وجود دارد و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در شبکه‌ای مانند «نت فلیکس» با آن اعتبار و قدرت نیز بعضاً از این مشکلات دیده شده است؛ اما حتماً اینها دلیل نمی‌شود تا گروهی که در عرصه شبکه نمایش خانگی در حال تولید اثر هستند آن را نیمه کاره رها کنند.

سماوات ادامه داد: برای جلوگیری از رها شدن یک سریال در شبکه نمایش خانگی تصمیم گرفته‌ایم تا تولید کامل سریال اجازه عرضه آن را ندهیم.

سرپرست دفتر نمایش خانگی، با بیان اینکه این آثار در بخش خصوصی ساخته می‌شوند و ما نیز باید به نوعی از آنها حمایت کنیم، گفت: بنابراین هر چند قانون عرضه سریال پس از تولید کامل، بر ساخت این سریال‌ها که همزمان با عرضه از مخاطبان نظرخواهی می‌کنند و ادامه سریال را با نظر مخاطبان تولید و عرضه می‌کنند تأثیر می‌گذارد، ما برای حمایت از مصرف کنندگان و مخاطبان نمایش خانگی این قانون را اجرا می‌کنیم.

وی درباره عرضه نیمه کاره سریال «احضار» نیز گفت: این مجموعه مجوز ۱۱ قسمت فصل اول را از ما گرفت و اینکه در ادامه توزیع دچار مشکل شده به ما مربوط نمی‌شود؛ اما حتماً تهیه کننده آن برای ادامه کار با مشکلات جدی مواجه خواهد شد چون این وضع یک نکته بسیار منفی در پروند کاری وی به حساب می‌آید.

سماوات درباره ابهام در پخش قسمت پایانی مجموعه «رقص روی شیشه» و حاشیه‌های بازیگر این مجموعه توضیح داد: اینکه برخی از پایان‌بندی سریال‌ها راضی نباشند؛ به نوعی طبیعی است. اما اینکه بازیگری در میانه تولید یک مجموعه به دلایلی از ادامه همکاری انصراف دهد مرسوم نیست و باعث سرد شدن مخاطب از سریال می‌شود.

سریال شهرزاد نیز در زمان تولید مشکلی نداشت و بعدها موضوعاتی درباره وجود پول مشکوک در تولید این سریال مطرح و از طریق مراجع قضائی پیگیری شد.

وی افزود: البته در حوزه سرمایه گذاری برای تولید در شبکه نمایش خانگی دقت اولیه از طرف ما صورت می‌گیرد اما تشخیص نهایی با نهادهای زیربط است. البته تاکید می‌کنم برای رونق در شبکه نمایش خانگی ذره‌ای از نظارت کوتاه نخواهیم آمد و از آثاری که کوچک‌ترین انحراف را داشته باشند، جلوگیری خواهد شد. اینکه طی سال‌های گذشته برخی آثار با مشکلاتی تولید و عرضه شده‌اند در دوران حضور بنده نبوده است. اما تلاش می‌کنیم سریال‌ها و آثار باکیفیت و رعایت اصول اخلاقی تولید و عرضه شود.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 114286 و در روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷:۰۵
2024 copyright.