سلطه یک فیلم ترسناک بر گیشه سینمای جهان

فیلم «راهبه» با فروش آغازین ۱۳۱ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم اکران‌شده در یک هفته اخیر سینمای جهان نام گرفت.

 

به گزارش سینماسینما، فیلم «راهبه» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترسناک «احضار» در اولین هفته نمایش در ۳۸۷۶ سالن سینمای آمریکا به فروش چشمگیر ۵۳.۵ میلیون دلار دست یافت و در رتبه دوم بالاترین فروش آغازین تاریخ سینمای آمریکا در ماه سپتامبر قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی «کوین هاردی» که پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترسناک «احضار» محسوب می‌شود در گیشه بین‌الملل نیز عملکرد موفقی داشت و در سالن‌های سینمای ۶۰ کشور جهان فروش ۷۷.۵ میلیون دلار را رقم زد تا فروش جهانی «راهبه» در نخستین هفته اکران به ۱۳۱ میلیون دلار برسد.

فیلم‌نامه «راهبه» نوشته «گری دوبرمن» و بر پایه داستانی از «دوبرمن» و «جیمز وان» نوشده شده است و در آن «تیسا فارمیگا»، «دمیان بیچیر»، «شارلوت هوپ» و «بانی آرونز» ایفای نقش کرده‌اند.

در میان بازارهای خارجی این فیلم، مکزیک با ۱۰.۷ میلیون دلار بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد و پس از آن برزیل با ۶.۸ میلیون دلار، اندونزی با ۷.۷ میلیون دلار ، هند و بریتانیا هر کدم با ۵.۵ میلیون دلار و استرالیا با ۲.۷ میلیون دلار بیشترین فروش را برای فیلم «راهبه» در نخستین هفته اکران کسب کردند.

**

فیلم علمی-تخیلی و هیجانی «مگ» نیز با ادامه اکران خود در ۶۷ کشور جهان فروش گیشه بین‌المللی و جهانی خود را به تریب به بیش از ۲۶۰ و ۴۹۲ میلیون دلار ارتقا داد و فیلم «خرپول‌های آسیایی» نیز ۵.۶ میلیون دلار از ۲۳ بازار خارجی و ۱۳.۶ میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت تا فروش جهانی خود را به حدود ۱۶۵ میلیون دلار ارتقا دهد.

اما فیلم «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت» نیز ۳۸.۶ میلیون دلار از محل سینماهای ۶۵ کشور جهان به فروش خود اضافه کرد تا مجموع فروش گیشه بین‌الملل و جهانی آن به ترتیب به بیش از ۵۱۴ میلیون دلار و ۷۲۶ میلیون دلار برسد. این فیلم پس از ۱۰ روز نمایش در سینماهای چین به فروش ۱۳۷.۷ میلیون دلاری در این کشور دست یافته است.

 

منبع: ایسنا به نقل از هالیوودریپورتر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 96116 و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳:۲۰
2024 copyright.