سه جایزه برای سینمای ایران از جشنواره تالین/یاد کیارستمی در استونی زنده شد

نفسنرگس آبیار با «نفس» و نوید دانش با «دوئت» توانستند سه جایزه از بیستمین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین به دست بیاورند، هر دو سینماگر ایرانی جوایز خود را به عباس کیارستمی تقدیم کردند.

به گزارش سینماسینما، شرق اروپا در روزهای گذشته میزبان جمعی از سینماگران بود که برای حضور در جشنواره شب‌های سیاه تالین راهی استونی شده بودند. فیلم‌های سینمایی «نفس» و «دوئت» در کنار مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان، «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی، «من» به کارگردانی سهیل بیرقی، «رفتن» ساخته نوید محمودی و «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی نمایندگان سینمای ایران را در بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره شب‌های سیاه تالین تشکیل می‌دادند.

مراسم پایانی بیستیمن دوره جشنواره شنبه شب ششم آذرماه برگزار شد. نتیجه رقابت آثار ایرانی در این جشنواره اهدای جایزه بهترین کارگردانی به نرگس آبیار برای ساخت فیلم سینمایی «نفس» بود. او در این فیلم قصه زندگی چهار کودک را روایت می‌کند؛ فیلمی که این روزها در سینماهای ایران روی پرده است و فروش آن به بیش از نیم میلیارد تومان رسیده است.

در بخش فیلم‌های اول «دوئت» نخستین ساخته سینمایی نوید دانش موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد. این فیلم همچنین توانست جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) برای کارگردان جوانش به ارمغان بیاورد.

سیدرضا میرکریمی کارگردان مطرح سینمای ایران در بخش فیلم‌های اول جشنواره مسئولیت ریاست هیات داوران را برعهده داشت.

هر دو سینماگر ایرانی بعد از دریافت جوایز خود یاد عباس کیارستمی فیلمساز سرشناس ایرانی را زنده کردند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 33308 و در روز یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹:۲۳
2024 copyright.