سه فیلمساز و یک داور ایرانی در جشنواره بین‌المللی سینمایی «آرتور رامبو» در فرانسه

سه فیلمساز و یک داور ایرانی در جشنواره بین المللی سینمایی «آرتور رامبو» در فرانسه حضور دارند.

به گزارش سینماسینما از سال گذشته به نام این شاعر نامدار فرانسوی در شهر شارلویل مزیه فستیوال سینمایی بنیانگذاری شده بود، که امسال دومین دوره مسابقه ای خود را از ۴ تا ۸ نوامبر برپا می‌کند.

جدا از بخش مسابقه که ۱۴ فیلم از ایران، سوئیس، فرانسه، عربستان، روسیه، آلمان، یونان، ایتالیا، تونس، آمریکا، و غیره انتخاب شده اند، در بخش خارج مسابقه نیز، ‌فیلم‌های کارتون از کشورهای گوناگون برگزیده شده‌اند. این جشنواره همچنین مستند، از یک سو و بخش ویژه دانشجویان را از سویی دیگر در برنامه اش قرار داده است. یک هیات داوری بین اللملی شامل هشت نفر آثار بخش مسابقه را داوری می‌کنند که عبارتند از ژاکی برویه (نویسنده و بازیگر فرانسوی )، محمد حقیقت (منتقد و ‌فیلمساز ایرانی/ فرانسوی)، ناتلی آنو (بازیگر فرانسوی)، آنابل لن گورن(نویسنده)، اگزاویه ماتیو (بازیگر) ماری فرانسواز ریگو (پروفسور و نویسنده درباره آثار ارتور رامبو) و سمیرا سدیرا (هنرپیشه و نویسنده ). در بخش مسابقه فیلمسازان ایرانی حاضر عبارتند از: علیرضا خاتمی با فیلم «آیه های فراموشی» که محصول مشترک چند کشور آلمان، فرانسه ‌ و شیلی است. این اثر‌ در شیلی ساخته شده بود ‌و اولین بار درجشنواره ونیز (افق ها) شرکت کرده بود. دومین فیلمساز ایرانی، سیامک اعتمادی با فیلم «پری» است که در یونان ساخته شده اما کل ماجرای آن مربوط به یک زوج ایرانی است که به آتن می‌روند و به جستجوی فرزند خود برمی آیند که از او بی خبرند و سرگردان می‌شوند. این فیلم قبلا در جشنواره برلین (بخش پانوراما) شرکت داشت. سومین حضورفیلمسازان ایرانی در این جشنواره ساخته خانم لاله بزرگر  «دومینو» است که چهل سال دارد و از ایران در این جشنواره شرکت کرده است.

اکثر فیلمهای مسابقه قبلا در جشنواره های دیگر به نمایش درآمده بودند. بنیانگذار و مدیر این جشنواره امانویل سانشز که فرانسوی اسپانیایی است، خود کارگردان است و ‌در جشنواره های گوناگون عضو هیات داوری بوده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 143415 و در روز دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۲:۱۴
2024 copyright.