سیدرضا میرکریمی همراه با هیئت داوران روی فرش قرمز/ آغاز جشنواره فیلم توکیو

جشنواره فیلم توکیو با حضور هیأت داوران خود از جمله رضا میرکریمی بر فرش قرمز این دوره، دیشب چهارشنبه ۲۵ اکتبر (سوم آبان) شروع به کار کرد.

به گزارش سینماسینما، سی‌امین دوره جشنواره فیلم توکیو که از چهارشنبه ۲۵ اکتبر کار خود را آغاز کرد تا سوم نوامبر به کار خود ادامه می‌دهد.

شب افتتاحیه این جشنواره زیر باد و باران در توکیو برگزار شد. در مراسم فرش قرمز این جشنواره ستارگان ژاپنی سامورا آندو، هیکاری میتسوشیما، یو آویی و آویی میازاکی همراه اعضای هیات داوری شامل رضا میرکریمی و ژائو وای بازیگر چینی به ریاست تامی لی جونز روی فرش قرمز رفتند.

در مراسم شب افتتاحیه وزرای دولت ژاپن روی صحنه رفتند و سی‌امین سالگرد برپایی این جشنواره و چهل‌ و پنجمین سال عادی شدن روابط دیپلماتیک بین ژاپن و چین را تبریک گفتند.

در این مراسم ۱۰ دقیقه از فیلم «افسانه گربه شیطان» ساخته جدید چن کایگه کارگردان چینی و محصول مشترک چین و ژاپن نمایش داده شد.

این فیلم چن بر مبنای رمانی ژاپنی ساخته شده که داستان آن در دوران سلطنت تانگ در چین می‌گذرد و از آن به عنوان عاملی برای تقویت پیوندهای فرهنگی بین چین و ژاپن یاد می‌شود.

فیلم چن قرار است در ماه دسامبر در چین و ماه فوریه ۲۰۱۸ در ژاپن اکران شود.

در پایان این مراسم تامی لی جونز روی سن رفت تا به نمایندگی از هیات داوران شروع جشنواره را تبریک بگوید. وی گفت: ما اینجا نیستیم که از کسی حمایت کنیم… ما در فیلم ساختن و فروختن در آمریکا توانمند هستیم اما من افتخار می‌کنم بخشی از این هیات داورانی هستم که از احساس و درک روشنگرانه مردم مطلع است و قصد دارد تا آن را در دلش گرامی ‌دارد و جانب هیچ چیز جز فیلمسازی شایسته را نمی‌گیرد.

از دیگر مهمانان شب افتتاحیه، تیری فرمو مدیر جشنواره کن بود که برای معرفی فیلم مستند بلند خود با عنوان «لومیر!» در جشنواره فیلم توکیو حضور یافته است.

امسال از ایران فیلم «خانه» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد در بخش رقابتی این جشنواره شرکت دارد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 70586 و در روز پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹:۱۷
2024 copyright.