سیف الله صمدیان: برای ساخت فیلم کیارستمی به قرنطینه می‌روم

کیارستمی صمدیانیار و همراه بیست و پنج ساله کیارستمی برای ساخت فیلمی به یادبود او به یک قرنطینه خود خواسته می رود تا «۷۶ دقیقه و پانزده ثانیه با عباس کیارستمی» را به جشنواره ونیز برساند.

به گزارش سینماسینما، سیف الله صمدیان عکاس،فیلمبردار و کارگردان سینما، درباره فیلم«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» که قرار است برای یادبود این سینماگر فقید به سفارش جشنواره ونیز بسازد،گفت:هنوز در حال ساخت این فیلم هستم که عملا کار ناممکنی است ولی باید تا بیست و پنج روز دیگر تمام شود.

او تصریح کرد: البته این کار حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد چون باید تصاویر مربوط به بیست و پنج سال رفاقت و همکاری بازدید و انتخاب شود. کار پیچیده‌ای است و به همین خاطر قصد خروج از تهران را دارم تا خودم را در قرنطینه‌ای قرار بدهم که بتوانم فیلم را به پایان برسانم.

صمدیان تصریح کرد: هنوز چیزی از ساختار فیلم مشخص نشده و انتخاب تصاویر و تدوین آنها به شکل همزمان ادامه دارد.

به گفته‌ صمدیان، شاید ویژگی اصلی و مهم فیلم «۷۶دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» این باشد که نخستین فیلم-پرتره‌ای است که قرار نیست کسی درباره‌ی کیارستمی حرفی بزند یا آثارش را نقد و بررسی کند و حتی تصویری از فیلم‌هایش نشان داده شود.

«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» یک اشاره بسیار ساده‌ سینمایی‌ است به ۷۶سال و  ۱۵روز زندگی این جهانی عباس کیارستمی.

در مراسمی که یک روز قبل از انتقال کیارستمی به تهران  در خانه شعر پاریس از سوی دوستان و دوستداران ایرانی و فرانسوی کیارستمی برگزار شده بود، احمد کیارستمی در معرفی سیف‌اله صمدیان برای سخنرانی درباره‌ی پدرش، به حاضران گفت، او (صمدیان) کسی است که پدرم در طی سی سال گذشته، آرام‌ترین و مطمئن‌ترین لحظات را در مقابل دوربینش داشت.

سیف‌اله صمدیان در فیلم‌های «آ ب ث آفریقا»، «جاده‌ها» و «پنج»، به‌عنوان تصویربردار با عباس کیارستمی همکاری داشته است.

 

منبع: موج

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23293 و در روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶:۴۳
2024 copyright.