سیف الله صمدیان :جشنواره تئاتر فجر محلی برای پیشرفت عکاسان تئاتر است

 

سیف الله صمدیان عضو هیات داورن بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر گفت: یک عکس می‌تواند تمام زحمات گروه‌های نمایشی را در معرض دید مخاطبان بگذارد و جشنواره تئاتر فجر می‌تواند سکوی پرش و محل پیشرفت برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت می‌کنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
به گزارش سینما سینما ،«سیف الله صمدیان» عکاس و مستندساز در گفت وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: یک عکاس برای ثبت لحظه‌ها علاوه بر درنظر گرفتن تمام تکنیک‌های عکاسی، باید اول از همه ببیند که به نوبه خود چه کمکی می‌تواند به تاریخ تئاتر ایران بکند تا تاثیر بسزایی در این بخش بگذارد.
وی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر یکی از داوران بخش عکس است، ادامه داد: در عکس‌های گرفته شده باید نگاه همه عوامل از جمله کارگردان، نورپرداز و… دیده شود تا فضای آن اثر نمایشی به خوبی در عکس‌ها به معرض نمایش در آید. آن زمان است که می‌توانیم بگوییم آن عکاس کار خود را به درستی انجام داده است.
صمدیان درباره تاثیرات یک عکس خوب براثر نمایشی گفت: یک عکاس خوب می‌تواند زحمات یک گروه نمایشی را به خوبی در ثبت ‌عکس‌های خود به معرض دید مخاطبان بگذارد. همچنین از طرفی عکاس قدرت این را هم دارد که در بخش فروش آن اثر نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش جشنواره تئاتر فجر در ترغیب عکاسان فعال تئاتر عنوان کرد: با وجود برگزاری نمایشگاه‌های عکس در این حوزه، جشنواره تئاتر فجر می‌تواند سکوی پرشی برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت می‌کنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
صمدیان با اشاره به ایجاد یک گروه ثابت در جشنواره فجر اضافه کرد: باید روشی برای برگزاری این جشنواره‌ها در نظر گرفته شود که هرساله شاهد تغییراتی در مسئولان نباشیم. این را نباید فراموش کنیم که همه جریان‌ها در جشنواره به هم متصل هستند و بخش عکس هم جزئی از آن ارتباط به حساب می‌آید. در واقع عکاسان در طول جشنواره‌ها باید بدانند باچه دیدگاه‌هایی مواجه هستند تا بر اساس آن، آثار خود را شرکت دهند.
سیف‌اله صمدیان در پایان درباره تفاوت در نوع عکاسی و پیشرفت آن گفت: هر روز شاهد رویداد جدیدی در عکاسی تئاتر هستیم که این اتفاق به طور طبیعی کار عکاسان را هم به لحاظ تکنیک و هم به لحاظ اعتماد به نفس درخشان‌تر کرده است.
سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36670 و در روز جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۹:۴۴
2024 copyright.