سینماسینما/ خبرهایی از هفتادوچهارمین جشنواره لوکارنو

هفتاد ‌و چهارمین دوره جشنواره لوکارنو که قرار است از ۴ تا ۱۴ ماه آگوست برپا شود، امروز دو گروه هیات انتخاب جدید را برای گزینش فیلمهای خود معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، این جشنواره اعلام کرده که از هم اکنون فیلمسازان می‌توانند برای ارسال آثار خود اقدام کنند. مدیر جدید لوکارنو، جیونا ناتزارو، که همه افراد کمیته انتخاب را از بین جوانان انتخاب کرده ‌توضیح داده که آنها که شامل ۹ نفرند؛ همگی بادانش سینمایی و باانگیزه ‌شایسته در این رشته هستند. آنها از بین منتقدین، برنامه ریزان جشنواره ها، تهیه کنندگان و غیره و از ملیت های مختلف‌اند.

با توجه به خبرهایی این روزها درباره برگزار شدن آنلاین یا به تاخیر افتادن جشنواره برلین (فوریه ۲۰۲۱) به گوش می‌رسد ‌احتمال دارد تاریخ برگزاری جشنواره لوکارنو به ماه مارس موکول شود. امروز ۱۷ دسامبر همچنین در مطبوعات فرانسه درباره تاریخ برگزاری جشنواره کن اعلام کردند که احتمال می‌رود بجای ماه می، این جشنواره در اثر گسترش ویروس کرونا و برای پیشگیری از مشکلات ناشی از آن به زمان دیگری موکول شود. همین امروز نیز اعلام شد که رئیس جمهوری فرانسه امانوئل مکرون و نخست وزیر این کشور نیز به بیماری کرونا مبتلا شده اند. فعلا سالنهای سینما در بسیاری از کشورهای اروپا بسته اند و باید منتظر تاثیرات واکسن کرونا بر روی افراد بود تا دید دولتمردان چه سیاستی در پیش خواهند گرفت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 146934 و در روز پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵:۱۲
2024 copyright.