سینماسینما/ رئیس جدید آکادمی جوایز سزار معرفی شد

ریاست آکادمی جوایز سزار در فرانسه، به ورونیک کایلا، از افراد مهم صنعت سینمای فرانسه واگذار می‌شود.

به گزارش سینماسینما این آکادمی مهم از دوره قبلی خود در ماه فوریه گذشته با مسایل ومشکلات گوناگونی روبرو شد، از جمله برخی از دست اندر کاران سینما و به ویژه زنان به حضور فیلم «متهم می‌کنم» (یک افسر، یک جاسوس) آخرین ساخته رومن پولانسکی در این مراسم اعتراض داشتند و در مراسم در لحظه ای که وی را به عنوان بهترین کارگردان اعلام کردند، عده ای جلسه را ترک کردند. در اطراف وی سروصداها بیشتر شد و به تمام رسانه ها هم کشیده شد. علیرغم این جهت گیری ها این فیلم مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت ‌بر پرده سینماها آمد و بیش از یک میلیون و ‌ششصد هزار نفر در فرانسه به تماشای آن نشستند.

از همان زمان انتقادهای بسیاری علیه رئیس آکادمی هنر ‌صنعت سینما» سزار، آلن تارزیان شکل گرفت و گفته می‌شد که وی نتوانسته این آکادمی را به درستی و دور از پارتی بازی مدیریت کند لذا درهیات مدیره شکاف بزرگی ایجاد شد که منجر به استعفای اجباری او شد. بعد از آن مدتی به طور موقت مارگارت منگوز، تهیه کننده، جایگزین او شده بود تا اینکه، روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر طی جلسه ای با حضور اعضای مهم ‌شورای رای دهنده، سرانجام رییس جدید این آکادمی انتخاب شد تا تدارکات مراسم سزار را برای چهل و هفتمین دوره آن در ماه فوریه آینده مهیا کند.

برای نخستین بار یک خانم رییس آکادمی سزار شد. ورونیک کایلا که هفتاد سال دارد قبلا رییس مرکز ملی سینما فرانسه بوده، سپس مدیر اجرایی جشنواره کن شد، بعد از آن، رییس تلویزیون فرهنگی «آرته» شد. او در اوایل کار هنری خود در سال ۱۹۹۲ برای شرکت کمپانی «ام کا دو» کارکرده بود. مراسم سزار که معادل اسکار آمریکایی ها برای فرانسه است از اهمیت ویژه ای برای سینمای این کشور برخوردار است و حرفه ای های رشته های گوناگون بهترین های سینمای فرانسه  را انتخاب می‌کنند.

این مراسم هر ساله به طور مستقیم از تلویزیون فرانسه پخش می‌شود و میلیونرها بیننده دارد. فیلمهایی که جوایز سزار بدست می آورد دوباره به اکران عمومی در می آیند و از فروش خوبی نیز برخوردار می‌شوند. اغلب هنرپیشه ها، کارگردانان، سناریست ها و غیره با بدست آوردن جایزه سزار  به دستمزدهایشان برای کارهای بعدی افزوده می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 143162 و در روز دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰:۴۸
2024 copyright.