سینماسینما/ سرگردانی گران‌ترین تابلو نقاشی جهان در دریاها، سوژه فیلمسازان می‌شود

 گرانترین تابلو نقاشی جهان در دریاها سرگردان است.به گزارش سینماسینما، تابلو بسیار مشهور «سالواتور موندی» اثر نقاش دوره رنسانس لئوناردو داوینچی Leonard De Vinci که به تازگی کشف شده بود به بالاترین قیمت یک اثر درسال ۲۰۱۷ به فروش رفته بود. اما بعد از مدتی هیچ کس ازمحل نگهداری این تابلو خبرنداشت. به تازگی خبررسیده که این تابلو که توسط محمد بن‌ سلمان یکی از شاهزادگان سعودی و ولیعهد عربستان، خریداری شده هنوز در مکانی نصب نشده است و فعلا در کشتی تفریحی این شاهزاده در دریاها است.

البته این تابلو توسط بدر بن عبدالله، شاهزاده سعودی و وزیر فرهنگ عربستان به نمایندگی از بن‌سلمان خریداری شده است. فعلا هیچ کس نمی داند درکدام دریا این کشتی درحال حرکت است. بنا به گفته کنی شاچتر، یکی از برجسته ترین کارشناسان تابلوهای هنری جهان که درلندن اقامت دارد و در جریان امور این تابلو است عجالتا این تابلو روی دریاها خواهد بود و احتمال می رود بعدا در ناحیه العلا که قرار است در آن یک مرکز فرهنگی و توریستی تاسیس شود از کشتی خارج شود.

این خبر هیجان فیلمسازان عرب را برای ساخت یک فیلم از این اتفاق ( گرانترین تابلو جهان در دریاها) برانگیخته است و اظهار علاقه کرده اند فیلمی درباره این ماجرا بسازند. درباره اصلیت این تابلو و نسبت دادن آن به داوینچی قبلا بحث هایی درگرفته بود. یک کارشناس تابلو حدس می زند که این اثر را یکی از شاگردان بسیار نزدیک او کشیده است. همه این ماجرا سوژه جالبی برای فیلمساز عرب فراهم کرده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 114208 و در روز سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴:۰۲
2024 copyright.