سینماسینما/ نماینده فرانسه در اسکار کدام فیلم خواهد بود؟/ معرفی انتخاب‌های اولیه

کشور فرانسه امروز پنج فیلم را به عنوان انتخاب اولیه در نظر گرفته است که تا هفته آینده در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹آبان) از بین آنها نامزد نهایی خود را برای معرفی به آکادمی اسکار برای رقابت در بخش «بهترین فیلم بین اللملی» (غیرانگلیسی زبان) معرفی کند.

به گزارش سینماسینما این فیلمها «ا.د.ن » ADN ساخته مای ون، «تابستان ۸۵» ساخته فرانسوا اوزون، «دو» ساخته فیلیپو منقزی،«دختران ناز» ساخته مینونا دوکوره و «گاگارین» اولین فیلم فانی لیاتارد هستند.

کمیته انتخاب فرانسوی برای معرفی فیلم به اسکار عبارتند از: رییس آکادمی سزار، ورونیک کایلا، مدیر جشنواره کن، تی‌یری فرمو، سرژ توبیانا، رییس اونی فرانسه* (UniFrance) به همراه چند سینماگر و تهیه کننده.

قرار است مراسم جوایزه نود وسومین دور اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ در لوس آنجلس برپا شود. سال گذشته فیلم «پارازیت» از کره ساخته بونگ جون هو، با به دست آوردن چهار اسکار شگفتی ساز شد. همه پنج فیلم معرفی شده امسال فرانسوی جزو آثار انتخاب های جشنواره کن ۲۰۲۰ بوده اند. اما این جشنواره در اثر ویروس کرونا برگزار نشد ولی این فیلمها بعدا بنمایش عمومی در آمدند. در گمانه‌زنی منتقدین فیلم، تابستان ۸۵ شانس بیشتری خواهد داشت. سینمای فرانسه در مجموع ‌در زمینه های مختلف مثل بازیگری، کارگردانی، موسیقی و غیره توانسته ۴۹ اسکار به دست آورد.

*اونی فرانسه یک سازمان دولتی است که در خدمت سینمای فرانسه در سراسر جهان است. هر فیلم که از فرانسه در جشنواره های مهم جهان انتخاب شود، وظیفه خود می‌داند زمینه همکاری با آن فیلم را برای خوب معرفی شدن در آن جشنواره ‌به عهده بگیرد. درضمن در برخی از کشورهای مهم از نظر لجستیکی، وقتی هفته فیلم فرانسه برگزار می‌شود از آن حمایت مالی و ‌تبلیغاتی می‌کند. به نوعی معرف سینما فرانسه در جهان هم است. این سازمان ‌در سال ۱۹۴۹ بنیانگذاری شده و زیر پوشش مرکز ملی سینمای فرانسه است. مرکز ملی سینما (cnc) تمامی فعالیت های سینمای فرانسه را پوشش می‌دهد و زیر نظر وزارت فرهنگ فرانسه است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 145120 و در روز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۰:۱۴
2024 copyright.