سینماگران از تبلیغات شبکه جم راضی‌اند و بی‌خبر

جم تی ویماجرای «تیزر»ها از کلاف سردرگم هم گذشته است.

به گزارش سینماسینما، این روزها یک‌بار دیگر شنیده می‌شود صداوسیما پلان‌های مربوط به مریلا زارعی را از تیزر فیلم «دختر» حذف کرده است. هنوز یک‌ماه از فراخوان گروهی از تهیه‌کنندگان به دستگاه قضا برای پاسخ‌دادن به چرایی پخش آگهی فیلم‌هایشان از شبکه «جم» نگذشته که خبر می‌رسد در، بر همان پاشنه می‌چرخد و «سیما» همچنان نمی‌خواهد موضعی قانونمند و شفاف در قبال تیزرها و سینماگران داشته باشد؛ هرچند این سازمان همان یک ماه پیش وعده پخش تیزرها را داده بود.
حذف یک بازیگر از تیزر یک فیلم در حالی اتفاق می‌افتد که در روزهای گذشته پخش دوباره تیزر فیلم‌های ایرانی از تلویزیون ماهواره‌ای «جم» به نگرانی مسئولان و اهالی سینما دامن زده است.
سینماگران از چگونگی پخش تیزرهایشان بی‌خبرند، اما از این اتفاق ناراضی هم نیستند. رضا میرکریمی که درحال‌حاضر فیلم سینمایی «دختر» را در اکران سینماها دارد، مدتی قبل در گفت‌وگویی، از فضای تبلیغاتی فیلم‌ها صحبت کرد و گفت: «فیلم ما تبلیغات جدی نداشت و تیزرها اکثرا در تلویزیون رد شدند و در نهایت یک تیزر بی‌خاصیت که خیلی بار علمی ندارد و تنها اطلاع‌رسانی می‌کند، در تلویزیون پخش می‌شود. به پخش ترانه محسن یگانه ایراد گرفتند و گفتند از تیزر حذف شود؛ ترانه‌ای که از رادیو پخش می‌شود و خود من بارها آن را شنیده‌ام، اما باید حذف شود. اهمیت اصرار به اینکه ظاهرسازی کنیم و چیزی را که وجود دارد نبینیم و بگوییم بقیه هم نبینند نتیجه‌اش این می‌شود که تلویزیون مخاطب خود را از دست بدهد و فضای مجازی که عددی نبود، رقیب قدرتمندی برای آن شود».
مریلا زارعی، از بازیگران این فیلم سینمایی، نیز با انتقاد از اطلاع‌رسانی فیلم‌های سینمایی در تلویزیون کشورمان و سانسور تیزرهای فیلم «دختر» گفت: «نمی‌شود گفت فیلم ما تبلیغ تلویزیونی ندارد چون هرازگاهی چند پلان پخش می‌شود و از بس در این‌باره حرف زده‌ایم دیگر خاصیتش را از دست داده است. با وجود اینکه به اندازه توانم برای این سینما زحمت کشیده‌ام، اما نمی‌دانم چرا باید در فیلمی بازی کنم که در سینماهای کشور نمایش داده شود اما بعد بگویند پلان‌های شما در تیزر تلویزیونی پخش نمی‌شود».
اینکه به چه دلیل شبکه‌های ماهواره‌ای بار دیگر به سراغ تبلیغات فیلم‌های سینمایی رفته‌‌اند مشخص نیست، اما باید دید آیا این کلاف سردرگم زمینه‌ساز ایجاد تنش‌هایی در سینما خواهد شد یا خیر؟

منبع: شرق

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21886 و در روز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹:۲۱
2024 copyright.