سینماگران به رئیس‌جمهوری شکایت می‌برند

غلامرضا موسویرئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما برای چندمین‌بار انتقاد کرد که وزارت کشور هنوز بدهی خود را به این شورا نپرداخته و گفت، ناچاریم شکایت خود را با رئیس جمهور پیگیری کنیم.

به گزارش سینماسینما، سیدغلامرضا موسوی گفت: متأسفانه وزارت کشور همچنان از زمستان سال ۹۲ بابت برگزاری جشنواره فجر در تمام استان‌ها به شورای عالی تهیه‌کنندگان بدهکار است و هنوز نسبت به بازپرداخت ۵۰۰ میلیون بدهی خود اقدام نکرده است.

او با اشاره به پیگری شورای عالی تهیه ‌کنندگان برای بازپرداخت این بدهی ادامه داد: در این مدت نامه‌ای به وزیر محترم کشور نوشتیم و از ایشان خواستیم تا دستور پیگیری و پرداخت بدهی را بدهند و حتی به شوخی به این وزارتخانه گفتیم پول تهیه‌کنندگان سینما، خوردن ندارد!

موسوی اضافه کرد: از آنجا که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، ظاهرا ناچاریم در مراسم افطاری آقای رئیس جمهوری، شکایت خود را از وزارت کشور مطرح کنیم. ما تا به حال به ریاست جمهوری شکایت نکرده‌ایم، اما به نظر می‌رسد باید این کار را انجام بدهیم.

این تهیه‌کننده سینما افزود: درست است که این بدهی پرداخت می‌شود، اما موضوع اینجاست که بعد از گذشت این مدت زمان و به دلیل تورم، ارزش پول کم می‌شود.

 سیدغلامرضا موسوی پیش از این اعلام کرده بود که طبق درخواست وزارت کشور، بهمن سال ۹۲ به دلیل شور و هیجان خاصی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده بود، جشنواره فیلم فجر در تمام استان‌ها برگزار شد؛ تا همه از این جشن‌ ملی بهره‌مند شوند اما بابت برگزاری این جشنواره ۵۰۰ میلیون بدهی به تهیه‌کنندگان سینما باقی مانده است.

منبع: ایسنا

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 19096 و در روز سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰:۴۵
2024 copyright.