سینما «آبادان» عید فطر باز می شود

indexبازسازی سینما «آبادان» شهر آبادان از ۵۰ درصد گذشته و این سینما عید فطر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سینماسینما، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: سه شنبه ۱۸ خردادماه همراه با مدیران و کارشناسان موسسه سفری به آبادان داشتیم و مراحل مختلف بازسازی و تجهیز سینما «آبادان» این شهر را از نزدیک بررسی کردیم. ۵۰ درصد از کار بازسازی این سینما که سال‌ها تعطیل بوده و به تازگی به حوزه هنری تحویل داده شده تمام شده است. امیدوارم بتوانیم طبق برنامه‌ریزی‌ها عید سعید فطر در آیینی ویژه این سینما را افتتاح کرده و میزبان مردم خوب این شهر باشیم.
او ادامه داد: استان خوزستان و شهر آبادان یکی از مهمترین مناطق ایران اسلامی هستند و مردمی خونگرم و فرهنگ‌دوست دارند. در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آبادان حدود ۱۰ سالن سینما داشته و این روزها تنها یک سالن آمفی تئاتر در این شهر، فیلم نمایش می‌دهد. جوانان و خانواده‌های این شهر شهیدپرور نیازمند سینماهایی مناسب، مجهز و مدرن هستند. حوزه هنری وظیفه خود می‌داند در حد توان، بخشی از این محرومیت و ضعف فرهنگی را برطرف کند. امیدوارم بتوانیم با تجهیز سینماهای این شهر، گامی در جهت ارتقای وضعیت فرهنگی ساکنان آبادان برداریم.
کاظمی گفت: احتمال تغییر نام این سینما پس از بازسازی وجود دارد، ما به مسئولان دو نام «آزادی» و «اروند» را پیشنهاد دادیم. سینما «آبادان» پس از بازسازی با ظرفیت ۲۳۰ صندلی آغاز به کار خواهد کرد. موسسه سینما شهر هم در امر بازسازی این سینما در کنار حوزه هنری بوده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 17819 و در روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۸:۲۰
2024 copyright.