«سینما» و «تئاتر» باز نشده، تعطیل شد!

سینمادر کمتر از یک هفته پس از انتقال سینما و تئاتر به گروه مشاغل ۲ و بازگشایی آن‌ها در شرایط نارنجی، با قرمز شدن وضعیت کرونایی در پایتخت، بار دیگر این دو صنف با تعطیلی کرونایی مواجه شدند!

به گزارش سینماسینما، با تغییر وضعیت کرونایی شهر تهران از نارنجی به قرمز که صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شد، کلیه مشاغل گروه دو نیز مشمول تعطیلی کامل شدند تا عمر خوشحالی فعالان سینما و تئاتر از تغییر گروه شغلی از ۳ به ۲ و امکان فعالیت در شرایط نارنجی، به یک هفته هم قد ندهد.

بر اساس قانون گروه‌بندی مشاغل و صنوف از سوی ستاد ملی کرونا، کلیه مشاغل گروه ۲ امکان فعالیت در شرایط آبی، زرد و نارنجی را دارند و تنها در وضعیت قرمز ملزم به تعطیلی هستند.

۵ روز پیش بود که ستاد ملی کرونا به واسطه پیگیری مسئولان وزارت ارشاد با انتقال تئاتر و سینما به گروه مشاغل ۲ موافقت کرد و همین تصمیم باعث شد سالن‌های سینما و تئاتر پس از چند روز تعطیلی به‌واسطه شرایط نارنجی پایتخت، از تاریخ ۱۱ فروردین مجدد آغاز به کار کنند.

صبح امروز اما ورق برگشت و با قرمز شدن وضعیت تهران بار دیگر کلیه سینماها و سالن‌های نمایش ملزم به تعطیلی شدند.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد پیش از این به بهانه تغییر گروه شغلی سینما و تئاتر از ۳ به ۲، توضیح داده بود: با این تغییر گروه کلیه سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند در کلیه شهرهای نارنجی، زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند و تنها در شرایط قرمز این فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد.

با گذشت چند ساعت از اعلام رسمی تغییر وضعیت کرونایی شهر تهران هنوز زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد به صورت رسمی درباره تعطیلی سینما و تئاتر اطلاعیه‌ای صادر نکرده‌اند اما طبق قانون و نیز اطلاع‌رسانی‌های قبلی درباره وضعیت فعالیت این دو صنف، تعطیلی کلیه سینماها و سالن‌های نمایش از امروز، «الزامی» است.

بحران حاکم بر فعالیت تئاتر و سینما در حالی وارد دومین سال شده و تهدیدهای جدی‌تری را متوجه فعالان این دو حوزه در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ کرده است، که به نظر می‌رسد تعطیلی و بازگشایی گاه‌به‌گاه تا پایان سال جاری همچنان گریبان‌گیر تصمیم‌گیران خواهد بود و همچنان بزرگ‌ترین معضل پیش روی این دو صنف نحیف هنری، «بلاتکلیفی» است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 153574 و در روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸:۴۷
2024 copyright.