شبی‌ که تکلیف جناب‌خان روشن شد / رامبد جوان و بحرانی از ماجراهای پس‌ پرده گفتند

جناب خان ۳برنامه «خندوانه» در نخستین روزهای سری جدید با چالش بود و نبود جناب‌خان روبروست و همین بهانه‌ای شد تا دومین برنامه در فصل جدید به توضیحاتی در این زمینه اختصاص پیدا کند.

به گزارش سینماسینما، «خندوانه» شامگاه چهارشنبه اول دی با حضور محمد بحرانی صداپیشه جناب‌خان به روی آنتن شبکه نسیم رفت. در این برنامه رامبد جوان مجری برنامه تاکید کرد سعید سالارزهی مالک عروسک جناب‌خان پیشنهادهایی که به او شده است را نپذیرفته و از سوی دیگر محمد بحرانی یادآور شد مالک اصلی جناب خان مردمی هستند که به آن روح بخشیده‌اند.

بحرانی ابتدا درباره کاراکترهایی که با آن‌ها شناخته شده است گفت: «آقای همساده، ببعی، جناب‌خان و استاد همه چی دون همه شخصیت‌هایی هستند که من به جای آن‌ها حرف زدم.»

این هنرمند درباره انتخاب صداپیشگی به جای بازیگری توضیح داد: «ترجیح قلبی من این بود که هیچکس من را نشناسد ولی به هرحال شرایط اینگونه ایجاب کرد. صداپیشگی با بازیگری تفاوت ندارد و هر صداپیشه خود یک بازیگر است.»

بحرانی در پاسخ به سوال رامبد جوان که پرسید «آیا تا به حال شده چیزی بخواهی بگویی ولی از زبان خودت نگویی و از زبان عروسک بیان کنی»، این‌گونه جواب داد: «بله دراین برنامه خیلی اتفاق افتاده است. من اصلا دوست نداشتم که الان اینجا بنشینم و خیلی علاقه داشتم که دوست خوبم جناب‌خان روی این صندلی حضور داشت و با او همراه بودیم.»

او درباره شکل‌گیری شخصیت آقای همساده گفت: «این شخصیت زیر نظر آقای طهماسب که بهترین معلم زندگی من است، شکل گرفت. ما در کلاه قرمزی چندماه تمرین می‌کنیم و سبک زندگی را در این برنامه می‌آموزیم، مراسم جالبی در این برنامه داریم و هر عروسکی که خلق می‌شود، همه اعضا روی آن تست صدا می‌زنند و آن عروسک متولد می‌شود.»

در ادامه بحرانی درباره رابطه خود با جناب‌خان توضیح داد: «بله چندین بار به صورت شخصیت مستقل خوابش را دیده‌ام. او یک لبو فروش از طبقه پایین جامعه بود که تلاش می‌کرد در همان شرایط  حالش خوب باشد.»

سپس رامبد جوان در تکمیل سخنان بحرانی درباره حضور جناب‌خان درفصل چهارم و شایعاتی که مطرح شده است، گفت: «شخص من به عنوان رفیق بارها و چه از طریق دوستان پیشنهادهای خیلی خوبی به سعید سالارزهی (صاحب عروسک جناب‌خان) دادم، سازمان هم پیشنهاد داد اما او خواست که نشنیده بگیرد. ما حتی از مرضیه برومند هم درخواست کردیم که وکیل ما باشد و با او صحبت کند ولی نشد.»

او که انگار قصد داشت با صاحب‌امتیاز جناب خان تسویه حساب کند، تاکید کرد: «اما باید بگویم که جناب‌خان متعلق به کسی نیست که ثبتش کرده بلکه به کسی تعلق دارد که به او روح داده و برنامه‌ای که باعث شده او دیده شود و در اصل او متعلق به همه مردم است. یک روز شاید تصمیم گرفتیم که جناب‌خان به «خندوانه» بیاید.»

بحرانی هم دراین باره افزود: «بارها به من پیشنهاد شده است که صدای جناب‌خان را تقلید کنم، برای من حفظ کاراکتر بسیار مهم است و عروسک باید زنده بماند. به نظرم در اولویت بسیار بالا حضور جناب خان در برنامه درست است و این مهم است. من بیرون از این برنامه هیچ فیلم و کاری را با محوریت جناب‌خان انجام نمی‌دهم، چون شخصیت‌اش خراب خواهد شد .»

این هنرمندا اضافه کرد: «جناب خان یک سن و قدمت ۳۵ ساله دارد؛ از زمانی که من در کنار جنگ‌زدگان آبادانی در شیراز بزرگ شدم و این عزیزان هم در جناب‌خان سهم دارند زیرا که همه لهجه‌هایی را که جناب‌خان داشت، من از این دوستان یاد گرفتم.»

او در پایان درباره کاری که دوست دارد برای شادی دیگران انجام دهد توضح داد: «من دوست دارم آقای روحانی، رییس جمهور را ببینم تا بتوانم برای بیماران ای‌بی (EB) کاری کرده باشم. از ایشان خواهم خواست تا ادله این بیماران را بشنوند و همه با هم کاری بکنیم برای این بیماران.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36462 و در روز پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳:۵۸
2024 copyright.