شجاع‌نوری: اگر تصمیم‌گیرنده بودم اجازه نمی‌دادم کسی که سیمرغ نگرفته فیلم ارزشی بسازد

علیرضا شجاع‌نوری گفت: تولید آثار مذهبی و دینی ارزشمند است و نباید به هرکسی اجازه تولید این آثار را بدهیم. من اگر تصمیم گیرنده بودم اجازه نمی دادم کسی تا سیمرغ نگرفته راجع به محرم و مسائل ارزشی ما فیلم بسازد.

به گزارش سینماسینما، علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم «روز واقعه» درخصوص وضعیت فعلی سینمای مذهبی و مخصوصاً عاشورایی در سینمای ایران گفت: فیلم محرمی و عاشورایی در سینمای ایران وجود ندارد. من متاسفم که به این مساله پرداخته نشده و یا بهتر بگویم آنگونه که در شان و منزلت عاشورا بوده بهایی به این رویداد بزرگ داده نشده است.

او مسئولین را مقصر اصلی این کمبود دانست و ادامه داد: مسئولین سینمایی و فرهنگی ما این واقعه بزرگ را فراموش کرده و مقصر اصلی این اتفاق و پایین بردن شأن آثار ارزشی خود این مسئولین هستند.

بازیگر فیلم «نگار» در همین راستا ادامه داد: چرا باید به فیلم‌های دفاع مقدس و مذهبی پرداخته نشود؟ متاسفم که بگویم فیلم های دفاع مقدسی و ارزشی ما تبدیل به فیلم های دست گرمی شده است.

نوری وجود رانت را یکی از دلایل ضعف سینمای دینی و دفاع مقدسی خواند و تصریح کرد: چرا هر تازه از راه رسیده‌ای به فکر ساخت آثار محرمی می افتد؟ این اتفاق به هیچ وجه درست نیست. این افراد از رانت استفاده می کنند و بیشتر برای سودجویی و تامین بودجه کارهای بعدی هست که این فیلم ها را می سازند و خلوصی در ساخت چنین آثاری ندارند.

او ارزش تولید آثار مذهبی را بالا دانست و تاکید کرد: تولید آثار مذهبی و دینی ارزشمند است و نباید به هرکسی اجازه تولید این آثار را بدهیم. من اگر تصمیم گیرنده بودم اجازه نمی دادم کسی تا سیمرغ نگرفته راجع به محرم و مسائل ارزشی ما فیلم بسازد. وقتی این اتفاق بیافتد آن وقت شأن این ارزش های مذهبی هم رعایت می شود.

بازیگر فیلم محمد رسول الله لزوم تولید آثار مذهبی را اخلاص در عمل خواند و خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی ما باید از صمیم قلب اخلاص عمل داشته باشند و برای کاری که می کنند ارزش قائل شوند.

منبع: میزان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 67255 و در روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴:۰۸
2024 copyright.