شرط عجیب آکادمی تلویزیون آمریکا برای رقابت‌های جوایز امی

آکادمی تلویزیون اعلام کرد از سال ۲۰۲۱ پروژه هایی که نامزد اسکار می شوند دیگر واجد شرایط رقابت برای جوایز امی نیستند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی‌وایر، آکادمی تلویزیون آمریکا یک شکاف بزرگ میان جوایز امی و جوایز اسکار معتبرترین جوایز تلویزیون و سینمای این کشور ایجاد کرد.

در سالهای گذشته آثار مستندی از قبیل «اُجی: ساخت آمریکا» و «سولوی انفرادی» جایزه اسکار بهترین اثر مستند را در آغاز سال میلادی دریافت کرده بودند و پس از آن برای رقابت به جوایز «امی» می رفتند و در آنجا هم جوایز گوناگونی را کسب می کردند.

حالا اما همزمان با تصمیم آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار مبنی بر اجازه یافتن فیلم های نمایش داده شده در سرویس های آنلاین برای شرکت در رقابت های اسکار سال آینده، آکادمی تلویزیون روز پنجشنبه ۷ می تصریح کرد از اسکار ۲۰۲۱ دیگر پروژه هایی که نامزد جایزه اسکار می شوند واجد شرایط رقابت برای جایزه امی نیستند.

با این تصمیم آکادمی تلویزیون، بیشتر کارهای مستند تحت تاثیر قرار گرفتند. در سال های گذشته مستندهای برنده جایزه اسکاری مانند «اُجی: ساخت آمریکا» و «سولوی انفرادی» ابتدا برای آنکه واجد جایزه اسکار شوند در سینماها اکران می شدند و پس از آن برای واجد شرایط جایزه «امی» شدن، در تلویزیونی نمایش داده می شدند. حالا طبق قانون جدید این چنین پروژه هایی از رقابت برای جایزه «امی» محروم می شوند.

هفتاد و دومین دوره جوایز امی طبق برنامه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار می شود.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 135472 و در روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۳:۴۱
2024 copyright.