شهاب حسینی در نقش فیزیکدان و مخترع ایرانی

شهاب حسینی در دومین همکاری خود با کوروش اهری، در نقش دکتر علی جوان فیزیکدان و مخترع سرشناس ایرانی مقابل دوربین خواهد رفت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، علی جوان در دسامبر ۱۹۶۰ نخستین لیزر گازی دنیا را اختراع کرد و در زمینه یافته های مرتبط با فیزیک کوانتوم و طیف سنجی نیز نقش قابل ملاحظه ای داشته است.

کوروش اهری پش از ساخت فیلم «آن شب» با بازی شهاب حسینی، حق ساخت فیلم زندگی نامه، دکتر علی جوان را به تهیه کنندگی «الکس برتو» و کمپانی «پل مدیا» کسب کرده است و شهاب حسینی در نقش این دانشمند ایرانی- و آمریکایی بازی خواهد کرد.

مایا و لیلا جوان دو دختر به جامانده از دکتر علی جوان نیز به عنوان تهیه کننده اجرایی و مشاور با این پروژه سینمایی همکاری خواهند داشت و کوروش اهری نیز علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده دارد.

اولین همکاری شهاب حسینی و کوروش اهری در فیلم ترسناک «آن شب» رقم خورده که قرار است از سوی کمپانی «IFC Midnight» در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا اکران شود. این فیلم اولین فیلم تولید شده ایرانی در ایالات متحده است که با دریافت مجوز نمایش از ایران، قرار است بصورت همزمان اکران ‌شود.

این فیلمی ترسناک، دلهره‌آور و معمایی به نویسندگی کوروش اهری و میلاد جرموز، داستان فیلم در مورد زوج جوانی است که به همراه دختر یک ساله‌شان خود را محبوس در هتلی قدیمی می‌یابند. علیرغم تلاششان برای اقامتی دلپذیر در این هتل عجیب و وهم‌آور، نیرویی خارجی آن دو را وادار به ابراز رازهای درونی‌شان که از یکدیگر پنهان نگه داشته‌اند می‌کند. آن‌ها با دقت همه چیز و هر کسی را که در مسیرشان قرار دارد زیر سال می‌برند. در این فیلم جورج مگوایر نیز به‌عنوان بازیگر نیز حضور دارد.

فیلم «آن شب» محصول کمپانی ماموت پیکچرز با همکاری کمپانی سون اسکای اینترتینمنت است و از عوامل هالیوودی آن می‌توان به «‎الکس بروتو»، «جفری الارد» و «شریل استارولاکیس» و «تری جرج» اشاره کرده.

«آن شب» به عنوان محصول مشترک ایران و آمریکا، یکی از آثار شاخه بهترین فیلم خارجی زبان هفتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب نیز هست.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 147995 و در روز یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۱:۳۲
2024 copyright.