شهر بابل صاحب سینمای گروه «هنر و تجربه» شد

شهرام مکری علی کریمعصر روز گذشته، ۳۱ تیرماه آیین افتتاح سینمای «هنر و تجربه» در شهر بابل با حضور هنرمندان و مسئولان این استان برگزار شد.


به گزارش سینماسینما، در ابتدای این مراسم نادر مقدس کارگردان سینما و مدیر سالن سینمای «هنر و تجربه» در شهر بابل گفت: زمانی که یک سال پیش بحث «هنر و تجربه» در سینمای ایران پیش آمد تصمیم گرفتیم تا در مازندران نیز سینمایی برای این منظور ایجاد کنیم که خوشبختانه با حمایت مدیران این اتفاق رخ داد.

در ادامه این مراسم احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: برای به ثمر نشستن یک رخداد فرهنگی همه باید دست به دست هم دهند. همچنین در نظر داریم تا جشنواره فیلم کوتاه «وارش» را که محصول  تفکر و ایده دوستم مهدی قربان پور است دوباره در اردیبهشت ۹۶ در بابل برگزار کنیم.  در سال ۹۵ دیگر جشنواره «وارش» را نخواهیم داشت و هزینه آن را می خواهیم صرف تولید فیلم کنیم تا در جشنواره آتی فیلم های بیشتری از فیلمسازان مازندرانی داشته باشیم.

در ادامه عباسپور، معاون استانداری مازندران از ایجاد گروه «هنر و تجربه» در مازندران تقدیر کرد.

همچنین اردشیر بیژنی شهردار بابل تاکید کرد: خوشحالم که مراسمی این چنین برای ارتقا و اعتلای فرهنگ و هنر کشور برگزار شده است و امیدوارم شاهد رخدادن بیشتر چنین رویدادهایی در کشور باشیم.

در ادامه مراسم از مهدی قربان پور کارگردان فیلم «زمناکو» تقدیر شد. وی بعد از حضور روی صحنه تاکید کرد: سال ۸۳ این مجتمع فرهنگی -تفریحی که در آن حضور دارید به دست توانای یک سری آدم خوشنام و خوشفکر ساخته شد. این در حالی است که کلنگ این مجموعه ۲۷ سال پیش توسط وزیر ارشاد آن زمان زده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: امیدوارم این مجتمع با حضور فیلم های «هنر و تجربه» به فعالیت خود ادامه دهد و این گروه سینمایی در بابل دچار فراز و نشیب نشود. همچنین از شهردار بابل می خواهم که به خاطر داشته باشد که نسل جدیدی وارد عرصه ‏هنر شده اند و می خواهم اجازه دهند تا در آینده در این مجموعه کنسرت موسیقی هم برگزار شود.

در پایان این مراسم از محمدحسین مهدویان،  کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» نیز تقدیر شد. این کارگردان در پایان این مراسم گفت: حضور گروه سینمایی «هنر و تجربه» اتفاق خوبی در شهر بابل است. این اتفاق زمانی رخ داده است که امروز سینمای ایران در اختیار حوزه هنری و فیلمیران است. نباید فراموش کرد که با هنر و تجربه فضای بازی برای سینمای ایران به وجود آمده است و جای هنرمندانی است که تنها به سینما فکر می کنند.

مجری مراسم از برگزاری بزرگداشتی برای عباس کیارستمی فیلمساز تازه درگذشته کشورمان در روزهای آینده در همین سالن خبر داد و بعد از یک دقیقه سکوت به احترام او، کلیپی از فیلم های عباس کیارستمی «باد ما را خواهد برد»، «زیر درختان زیتون»، «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ»و «طعم گیلاس» روی پرده سینما به نمایش درآمد. حسن ختام این مراسم اجرای موسیقی محلی مازندرانی بود.

 

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21316 و در روز جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲:۴۰
2024 copyright.