شکست تجاری یک فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری

در دل دریا«در دل دریا» تازه‌ترین ساخته ران هوارد در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی تنها ۱۱ میلیون دلار فروخت.

به گزارش «سینماسینما»، «عطش مبارزه: زاغ مقلد – قسمت ۲» (The Hunger Games: Mockingjay — Part 2) با بازی جنیفر لارنس در چهارمین آخر هفته اکران در بازار ایالات متحده و کانادا ۱۱٫۳ میلیون دلار فروخت و بار دیگر صدرنشین جدول فروش شد.

از این هفته فیلم «در دل دریا» (In the Heart of the Sea) از شرکت برادران وارنر روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت و در حالی که انتظار می‌رفت از جمعه تا یکشنبه ۱۲ میلیون دلار بفروشد، تنها ۱۱ میلیون دلار به دست آورد و رده دوم جدول را به خود اختصاص داد.

«در دل دریا» به کارگردانی ران هوارد از روی کتاب «در دل دریا: تراژدی کشتی ماهیگیری اسکس» نوشته ناتانیل فیلبرک ساخته شده است و کریس همسورث، کیلیان مورفی، تام هالند، بنجامین واکر، برندن گلیسن و بن ویشاو در آن بازی می‌کنند.

داستان «در دل دریا» زمستان سال ۱۸۲۰ روی می‌دهد و درباره خدمه یک کشتی بزرگ ماهیگیری در نیو اینگلند است که وقتی کشتی آن‌ها مورد حمله یک نهنگ‌ عنبر قرار می‌گیرد، برای ۹۰ روز، هزاران مایل دور از خانه در دریا سرگردان می‌شوند.

این حادثه واقعی، الهام‌بخش هرمان ملویل نویسنده آمریکایی در کتاب «موبی دیک» بود.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B- داده‌اند، اما منتقدان به این اندازه مهربان نبودند و تنها ۴۳ درصد آرای آن‌ها در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است.

با توجه به بودجه تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری «در دل دریا»، این پروژه یک شکست تجاری دیگر برای برادران وارنر بعد از فیلم‌های «پن» و «مارک ما بحران است» است. هرچند فیلم «کرید» تولید این شرکت همچنان در گیشه‌های فروش موفق است.

«در دل دریا» در سطح بین‌المللی نیز موفق نبود و در تعطیلات آخر هفته در ۸۷۷۵ سینما در ۵۲ کشور تنها ۱۲٫۶ میلیون دلار فروخت. فروش جهانی فیلم با حساب بازار آمریکای شمالی ۵۰٫۴ میلیون دلار شده است.

از سوی دیگر، «عطش مبارزه: زاغ مقلد – قسمت ۲» مجموع فروش داخلی خود را به ۲۴۴٫۴ میلیون دلار و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به ۵۶۴٫۶ میلیون دلار رسانده است.

فیلم انیمیشن «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur) تولید مشترک دیزنی و پیکسار، «کرید» (Creed) با بازی سیلوستر استالونه که با الهام از سری فیلم‌های «راکی» ساخته شده است و کمدی ترسناک «کرامپوس» (Krampus) از شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و لجندری پیکچرز، به ترتیب رده‌های سوم تا پنجم جدول فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی را به خود اختصاص دادند.

در حوزه نمایش محدود، کمدی-درام «The Big Short» با بازی رایان گاسلینگ، استیو کارل و کریستین بیل در هشت سینما ۷۲۰ هزار دلار فروخت. داستان این فیلم به کارگردانی آدام مکی در دوران بحران مالی در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ روی می‌دهد و درباره گروهی است که بانک‌های بزرگ و بازار مسکن را به هم می‌ریزند. مارگوت رابی، براد پیت، ماریسا تومی و ملیسا لئو از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7338 و در روز دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲:۱۱
2024 copyright.