شیوا ممتحن: جشنواره پویانمایی کانون، جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک می‌کند

کارگردان انیمیشن «فرفره» تاکید کرد جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره فرصتی است که جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک کند.

به گزارش سینماسینما، شیوا ممتحن کارگردان انیمیشن هشت دقیقه‌ای «فرفره»، محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که برای حضور در دوازدهمین جشنواره پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شده است درباره داستان این انیمیشن گفت: داستان «فرفره» درباره مرد بزرگسالی‌ست که در قالب یک کودک در خاطرات کودکی‌اش به دنبال فرفره‌اش می‌گردد، به‌نوعی این فرفره همان خاطرات کودکی‌اش است که به دنبالش راه افتاده تا او را بیابد.

او در پاسخ به این پرسش که دوست دارد بیننده پس از دیدن فیلم چه پیامی از آن دریافت کند، بیان کرد: پیام فیلم باید از خود فیلم بیاید و چیزی جدا از آن نیست. من پس از دیدن فیلم «فرفره»، گذشته و نوستالژی را به یاد می‌آورم.

کارگردان «اینجوری بهتره» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت انیمیشن در ایران گفت: انیمیشن ایران مخصوصا انیمیشن کوتاه توانسته جایگاه خوبی در جهان پیدا کند. این مساله را می‌توان در جوایز و افتخاراتی که انیماتورهای ایرانی در جشنواره‌های مهم جهانی کسب کرده‌اند، دید. تولید انیمیشن صنعتی در کشور ما بد پیش نمی‌رود به‌خصوص از وقتی که استودیوها توانسته‌اند با تولیدکنندگان خارجی ارتباط برقرار کنند و کارهای موفقی را به‌صورت مشارکتی بسازند. برخلاف توانمندی بالای کشور ما در زمینه انیمیشن، مشکلاتی مانع از تولید آثاری با برند خودمان در جهان شده است که امیدوارم این مانع حل شود.

ممتحن درباره تاثیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در پیشرفت انیمیشن کشور تاکید کرد: مرکز گسترش حمایت از فیلمسازان مستقل را در دستور کار خود داشته و با این کار توانسته انیمیشن کوتاه ایران را به جهان بشناساند. بسیاری از قله‌های انیمیشن جهان توسط فیلم‌ها و انیمیشن‌های کوتاهی فتح شده‌ که با حمایت مرکز گسترش ساخته شده‌اند که جای قدردانی دارد.

این انیماتور در پایان درباره جشنواره پویانمایی کانون و حضور در این رویداد تصریح کرد: جشنواره پویانمایی کانون پس از به تعویق‌ افتادن بسیار به دلیل شرایط کرونایی، بالاخره به‌صورت رویدادی حضوری برگزار می‌شود که بسیار اتفاق خوبی‌ست؛ این جشنواره همواره فرصتی است که جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک کند تا هم‌فکری و تعامل داشته باشند. مفتخرم که در این رویداد هم به‌عنوان هیات انتخاب حضور داشتم و هم فیلم «فرفره» در بخش خارج از مسابقه آن به نمایش درخواهد آمد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 175698 و در روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶:۰۵
2024 copyright.