صالحی امیری در پاسخ به سینماسینما/ پرونده کیارستمی را تا پایان دنبال می کنم

صالحی امیریسینماسینما ، علی پاکزاد – سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که تمام قد پیگیر پرونده عباس کیارستمی است . او اعتقاد دارد که وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی به زودی گزارشی را مبنی بر چگونگی وضعیت پرونده عباس کیارستمی ارائه خواهد داد.
به گزارش سینماسینما ، سید رضا امیری صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بازدید کرد. امیری طی این دیدار از بخشهای مختلف جشنواره دیدن کرد.و با دبیر جشنواره و دست اندر کارن آن به گفت و گو پرداخت.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بزرگداشت عباس کیارستمی در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر گفت:«در ابتدا باید از تمام دست اندر کاران جشنواره فجر تشکر کنم. از آقای میر کریم و حیدریان سپاسگذارم. طی سفری که به کشورهای دیگر داشتم همه از سینمای ایران تعریف کردند و به خوبی سینمای ما را می شناختند. برداشت من این است که اکنون سینمای ایران رشد چشم گیری داشته است. البته سینمای ما اکنون نیاز دارد که اقتصاد قوی داشته باشد. زیرا اگر این امر محقق شود تاثیر آن بر روی اجتماع سیاست و همه حوزه های ما دیده خواهد شد.در خصوص پرونده آقای کیارستمی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیگیری خواهند کرد. حساسیت لازم وجود دارد. به مردم قول می دهیم که حق هیچ کدام از طرفین این میان ضایع نخواهد شد. از آقای هاشمی می خواهم که گزارش و نتیجه این پرونده را تا چند روز آینده خدمت مردم شریف ایران ارائه دهند.البته مرجع رسمی برای پیگیری این پرونده شخص آقای هاشمی است و این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط نمی شود.درود می فرستم به روح بزرگ آقای عباس کیارستمی و امیدوارم روح ایشان در آرامش باشد. به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم قول می دهم که پیگیر این پرونده خواهم بود.»

او ادامه داد:« به زودی به اصحاب رسانه درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در رابطه با سینما و بحث های زیر ساختی توضیح خواهم داد.اکنون آمار قابل قبولی را در رابطه با تولید فیلم در سال اخیر برخوردار هستیم. امروز تولید فیلم ما از عدد نود و دو ععد به صد و شصت فیلم در سال ارتقا پیدا کرده ایم. تقریبا ما دو هزار فیلم کوتاه در سالی که گذشت رسیدیم.بیست و پنج میلیون نفر اکنون بیننده فیلم های ما در سینماها هستند. همه اینها پیام های روشنی است که سینمای ما در مسیر خوبی قرار گرفته است. ااما آن چیزی که مهمتر از همه است. امنیتی است که امروز سینماگران ما برای ساخت فیلم به خوبی حس می کنند»

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی درباره احیای شورای عالی سینما گفت:«اکنون رابطه قوی سازمان سینمایی وزارت ترشاد با خانه سینما دارد.اکنون هیچ مشکلی با جامعه بزرگ سینمایی وجود ندارد. تمام صنوف سینما با وزارت ارشاد رابطه خوبی را دارند.امروز بهترین روابط دو جانبه بین وزارتخانه و سینماگران دیده می شود.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 52590 و در روز شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱:۲۱
2024 copyright.