جشنواره حقیقت روی میز نقد «نردبان»/ گفت‌وگو با کارگردان بهترین فیلم جشنواره در شبکه مستند

برنامه تلویزیونی «نردبان» شبکه مستند ضمن بررسی جشنواره سینماحقیقت، با کارگردان بهترین فیلم این رویداد گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش سینماسینما، بیست و چهارمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت که روز چهارشنبه به پایان رسید را مورد نقد و بررسی قرار داده است.
در این قسمت از برنامه، امید بلاغتی منتقد سینما در گفت‌وگو با مجری نردبان، ضمن بررسی فیلم‌ها، در مورد مستندهایی که مورد بی‌توجهی قرار گرفتند صحبت کرد و هم‌چنین داوری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت را مورد نقد و بررسی قرار داد. نسیم نجفی، کارگردان و مستندساز نیز به چگونگی انتخابِ هیئت انتخابِ آثار اشاره کرد و این فرآیند را مورد بررسی قرار داد.
در بخش دیگری از برنامه این هفته نردبان، عطیه زارع آرندی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند «جاهای خالی پر شود» با حامد شکیبانیا گفت‌وگو کرده است. او درباره هدف خود از ساخت این اثر و جوایزی که در سینماحقیقت دریافت کرده است صحبت کرد. این فیلم مستند موفق شد جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند و بهترین فیلم جشنواره را دریافت کند.
مروری بر پرمخاطب‌ترین فیلم خارجی جشنواره سینماحقیقت که اثر «دیگری» است یکی دیگر از بخش‌های نردبان است و در بسته خبری این هفته نیز حواشی مراسم اختتامیه جشنواره و اتفاقاتی که در طول برگزاری جشنواره رخ داد پوشش داده شده است.
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 147460 و در روز جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶:۳۳
2024 copyright.