طیبه سیاوشی مطرح کرد/ بودجه خسارات کرونا به مالکین سالن‌های سینما و تئاتر کافی نیست

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات کمیسیون متبوع خود در بحث جبران خسارات وارده به شاغلین عرصه فرهنگ و هنر در موضوع شیوع ویروس کرونا با تاکید بر این که کمیسیون فرهنگی سعی داشت در این حوزه مطالبات این قشر را مورد پیگیری قرار دهد عنوان کرد: بودجه‌ای برای خسارات وارده شده در این حوزه اختصاص داده شده کافی نیست و نمی‌تواند تمام خسارات وارده را پوشش دهد ولی می‌تواند حداقل‌ها را جبران کند.

به گزارش سینماسینما، طیبه سیاوش، درباره آخرین پیگیری‌ها و اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در رابطه با جبران خسارات وارده به اهالی فرهنگ و هنر به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ما در کمیسیون فرهنگی بسیار پیگیر این موضوع بودیم. پیشتر با وزارت ارشاد و مسوولان این حوزه جلسه‌ای برگزار کرده و بر این مهم تاکید داشتیم حتی در جلسه پایانی کمیسیون نیز با وزیر و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد جلسه داشتیم و مطالبات این قشر را مطرح کردیم تا این خسارت‌های وارد شده جبران شود و به مطالبات مالکین سالن‌های تئاتر و  مالکین سالن‌های سینما رسیدگی شود.

وی افزود: همچنین جلسه‌ای با آقای جهانگیری در همین خصوص برگزار شده و عوامل در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته شده است. ظاهرا بودجه‌ای از سوی بخش فرهنگی ستاد مقابله با کرونا در این باره اختصاص داده شده ولی این بودجه کافی نیست و تمامی  خسارات وارده به این مشاغل را پوشش نمی‌دهد ولی با توجه به مشکلات و تنگناهای اقتصادی می‌تواند حداقل‌ها را برای افراد آسیب دیده پوشش دهد.

نماینده مردم تهران در پایان عنوان کرد: ما سعی داشتیم تا نظرات  و مطالبات مالکین سالن‌های سینما  و مالکین سالن‌های تئاتر را منتقل کنیم حتی در جلسه پایانی کمیسیون سعی کردیم بررسی‌ها را در این باره داشته باشیم اما متاسفانه بیش از این امکان پیگیری این موضوع از بعد نظارتی وجود نداشت امیدواریم نمایندگان کمیسیون فرهنگی پیگیر  این موضوع باشند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 136406 و در روز سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۸:۴۸
2024 copyright.